Marketingový výzkum
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BC-P-MKVY-01 | Z,ZK | 6 | 2P+2C | česky |
- Vztahy:
- Předmět 32BC-P-MKVY-01 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět U16C5401 (vztah je symetrický)
- Předmět 32BC-P-MKVY-01 může při kontrole studijních plánů nahradit předmět U16C5401
- Garant předmětu:
- Lenka Nováková
- Přednášející:
- Lenka Nováková
- Cvičící:
- Lenka Nováková
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Po absolvování kurzu by měl student umět :
1. definovat problém pro výzkumný projekt
2. konkretizovat cíle a cílovou skupinu výzkumu
3. ve vztahu k nim určit metodu a techniku řešení z používaných postupů a aplikací v oblasti marketingové praxe.
Měl by být schopen z pozice marketingového manažera zadávat a řešit výzkumné problémy samostatně i ve spolupráci s profesionální výzkumnou agenturou.
- Požadavky:
-
Požadavky na zakončení
1. Zápočet : Účast na cvičeních 80% (případně náhrada), aktivní práce, odevzdání seminární práce / seminární prezentace podle harmonogramu, úspěšný test a další úkoly ve cvičení (týmová práce). Pro získání zápočtu je nutné získat min 70 bodů ze 100 možných.
2. Zkouška: Teoretické zvládnutí probíraných témat (v rozsahu přednášek, cvičení a povinné literatury). Ukončení předmětu bude provedeno ústní zkouškou. Hodnocení ze cvičení (body) se počítají do výsledné známky 50%.
- Osnova přednášek:
-
Harmonogram 09/23-01/24 :
Úvod do předmětu. Základní pojmy MV.
Metody a techniky MV – přehled a využití. Kvalitativní a kvantitativní výzkumy.
Proces MV I. Zadávací fáze
Proces MV II. Realizační fáze
Výzkumy spotřebitele a spotřebitelského chování
Aplikační oblasti MV I. Produktové a značkové výzkumy, mediální výzkumy.
Aplikační oblasti MV II. Komunikační a mediální výzkumy.
Aplikační oblasti MV III. Cenové a distribuční výzkumy.
Aplikační oblasti MV IV. Výzkumy pro strategické marketingové rozhodování
Nové techniky a využití internetu v MV
Statistické metody ve výzkumu trhu
Komplexní a agenturní výzkumy
Customer Insight, Customer Based Intelligence – hloubkové porozumění zákazníkovi
Marketing Research ve vztahu k marketing managementu, využití ve firmách.
- Osnova cvičení:
-
Podstata a cíle marketingového výzkumu
Postavení marketingového výzkumu v podniku – součást marketingového řízení. Zdroje informací v podniku.
Proces marketingového výzkumu. Zadání a zpracování výzkumného projektu.
Proces tvorby a realizace výzkumného projektu
Metody a techniky marketingového výzkumu a jejich využití
Kvantitativní výzkumy. Kvalitativní výzkumy
Marketing a statistika. Jednoduché statistické zpracování výzkumných dat: typy proměnných, grafické znázornění dat, popisná statistika
Marketingový výzkum složek marketingového mixu a aplikační výzkumy
Produktové výzkumy, výzkum značek, cenové výzkumy, distribuční výzkumy, komunikační výzkumy
Spotřebitelské výzkumy, výzkumy spotřebního a nákupního chování
Výzkum spokojenosti zákazníka, pochopení zákazníka
Marketingový výzkum pro strategické rozhodování
Inovativní výzkumné metody, internet a nové trendy…
- Cíle studia:
-
Hlavním cílem předmětu je :
- Seznámit studenty s problematikou marketingového výzkumu a možnostmi využití v závěrečné práci
- Umět navrhnout a zpracovat marketingový výzkum na zadané téma s použitím konkrétních metod a technik
- Studijní materiály:
-
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006.
KALKA, J., ALLGAYER, F. Marketing podle cílových skupin: [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Brno: Computer Press, 2007.
MAREK, L. Statistika v příkladech. Praha: Professional Publishing, 2013
PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha: Professional Publishing, 2011.
ROUBAL, O., ZICH, F. Marketingová sociologie: marketingová komunikace a moderní společnost. Praha: Eupress, 2014.
TAHAL, R. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017
Další: odborné literární zdroje, online zdroje výzkumných agentur, SIMAR apod.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-EM-P prezenční studium od 20/21 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 21/22 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 22/23 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (profesní studijní program) - počínaje od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ101 Marketing) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ102 Personální management) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ103 Řízení firemních procesů) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ104 Účetnictví) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ105 Manažerská informatika) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ106 Obchodní podnikání) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)