Marketingový výzkum
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
U16C5401 | Z,ZK | 6 | 2P+2C | česky |
- Vztahy:
- Předmět U16C5401 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět 32BC-P-MKVY-01 (vztah je symetrický)
- Předmět U16C5401 může být splněn v zastoupení předmětem 32BC-P-MKVY-01
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Po absolvování kurzu by měl student umět definovat problém pro výzkumný projekt, konkretizovat cíle a cílovou skupinu, ve vztahu k nim určit metodu a techniku řešení z používaných postupů a aplikací v oblasti marketingové praxe. Měl by být schopen z pozice marketingového manažera zadávat a řešit výzkumné problémy samostatně i ve spolupráci s profesionální výzkumnou agenturou.
- Požadavky:
-
Zápočet a zkouška
- Osnova přednášek:
-
Postavení marketingového výzkumu v podniku
Metody a techniky marketingového výzkumu
Marketingový výzkum složek marketingového mixu
Výzkum kvantitativního a kvalitativního typu
Jednoduché statistické zpracování výzkumných dat: typy proměnných, grafické znázornění dat, popisná statistika
Testování hypotéz, Chí-kvadrát test dobré shody, kontingenční tabulky, ANOVA
Zdroje informací v podniku
Výzkum marketingové komunikace
Výzkum spokojenosti zákazníka
- Osnova cvičení:
-
Na cvičeních budou probírána Case Studies a cvičena témata jednotlivých přednášek.
- Cíle studia:
-
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou marketingového výzkumu a jeho následné využití v závěrečné práci. Navrhnout a zpracovat marketingový výzkum na zadané téma s použitím konkrétních metod a technik.
- Studijní materiály:
-
GIDDENS, A. Sociologie. Praha: Argo, 2013. (kap. Metody sociologického výzkumu)
KOZEL, R. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Grada, 2006.
NOVÝ, I., SURYNEK, A. Sociologie pro ekonomy a manažery. (2., přeprac. a rozš. vyd.). Praha: Grada, 2010. (kap. 7 - Metodologické postupy ke studiu sociální reality)
ŘEZANKOVÁ, H. Analýza dat z dotazníkových šetření. 2. vydání. Praha: Professional Publishing, 2010.
DISMAN, M. Jak se vyrábí sociologická znalost: Příručka pro uživatele (3.vyd.). Praha: Karolinum, 2000.
HAIR, J. F. Marketing research within a changing information environment. London: McGraw-Hill, 2002.
KALKA, J., ALLGAYER, F. Marketing podle cílových skupin: [jak žijeme, co kupujeme, čím se řídíme]. Brno: Computer Press, 2007.
MAREK, L. Statistika v příkladech. Praha: Professional Publishing, 2013
PECÁKOVÁ, I. Statistika v terénních průzkumech. Praha: Professional Publishing, 2011.
PECÁKOVÁ, I.; NOVÁK, I.; HERZMANN, J. Pořizování a vyhodnocování dat ve výzkumech veřejného mínění. Praha: Oeconomica, 2004.
ROUBAL, O., ZICH, F. Marketingová sociologie: marketingová komunikace a moderní společnost. Praha: Eupress, 2014.
TAHAL, R. Marketingový výzkum: postupy, metody, trendy. Praha: Grada Publishing, 2017
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-EK-prez.forma od 14/15 (povinně volitelný předmět)
- B-PM-prez. forma od 14/15 (povinně volitelný předmět)
- B-EK-prez.forma od 15/16 (povinně volitelný předmět)
- B-PM-prez.forma od 15/16 (povinně volitelný předmět)
- B-EK-prez.forma od 16/17 (povinný předmět zaměření)
- B-EK-prez.forma od 17/18 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 18/19 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 19/20 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 20/21 (povinně volitelný předmět)
- B-EM-P prezenční studium od 21/22 (povinně volitelný předmět)