Marketing Research
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BE-P-RMAR-01 | Z,ZK | 6 | 2P+2C | anglicky |
- Garant předmětu:
- Ladislava Knihová
- Přednášející:
- Ladislava Knihová
- Cvičící:
- Ladislava Knihová
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Kurz se zaměřuje na základy marketingového výzkumu, včetně formulace výzkumných otázek, návrhu metodologie a analýzy dat. Studenti se naučí, jak provádět marketingový výzkum, analyzovat výsledky a aplikovat poznatky do marketingových strategií.
- Požadavky:
-
Absolvování kurzu Úvod do marketingu (Marketing) je doporučeným předpokladem pro zápis do tohoto předmětu. Základní znalost marketingových principů a metodologie výzkumu je výhodou, ale není podmínkou. Kurz je vhodný pro studenty se zájmem o analýzu dat, tvorbu výzkumných strategií a aplikaci výzkumných metod v praxi. Studenti by měli být připraveni pracovat s kvalitativními i kvantitativními daty a rozvíjet své analytické a kritické myšlení.
- Osnova přednášek:
-
Týden / Název přednášky
01Úvod do marketingového výzkumu a jeho role v rozhodovacím procesu
03Zpracování výzkumného zadání (Research Brief) a hodnocení návrhů na výzkum
05Kvalitativní výzkumné techniky: metody a aplikace
07Metody výběru vzorků a strategie sběru dat
09Návrh dotazníku a koncipování průzkumu
11Techniky analýzy dat pro kvalitativní a kvantitativní výzkum
13Osvědčené postupy pro použití umělé inteligence v marketingovém výzkumu
- Osnova cvičení:
-
Týden / Název cvičení
02 Definování výzkumných problémů a stanovení cílů výzkumu
04 Výzkumný záměr a metodologie
06 Kvantitativní výzkumné techniky: metody a aplikace
08 Měření a škálování v marketingovém výzkumu
10 Odborná terminologie a fráze pro zdokonalení vašeho výzkumu
- Cíle studia:
-
Studenti získají schopnost formulovat výzkumné problémy, navrhovat a realizovat výzkumné projekty a analyzovat výsledky pomocí kvantitativních i kvalitativních metod. Kurz také zahrnuje etické aspekty AI a využití umělé inteligence v marketingovém výzkumu.
- Studijní materiály:
-
McDaniel, C. D., & Gates, R. H. (2021). Marketing research: Using analytics to develop market insights (Twelfth edition). Wiley.
Male, S. (2024). AI Empowered: Revolutionizing Market Research.
Vědecké články a případové studie
Prestižní a renomované servery zabývající se marketingovým výzkumem
- Poznámka:
-
Předmět poskytuje studentům základní znalosti o metodách a technikách marketingového výzkumu, včetně kvantitativního, kvalitativního a smíšeného výzkumu, sběru a analýzy dat a inovativní pohled na využití AI v marketingovém výzkumu.
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-EM-P prezenční studium od 22/23 (povinně volitelný předmět)