Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Marketing Research

Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BE-P-RMAR-01 Z,ZK 6 2P+2C anglicky
Garant předmětu:
Ladislava Knihová
Přednášející:
Ladislava Knihová
Cvičící:
Ladislava Knihová
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Kurz se zaměřuje na základy marketingového výzkumu, včetně formulace výzkumných otázek, návrhu metodologie a analýzy dat. Studenti se naučí, jak provádět marketingový výzkum, analyzovat výsledky a aplikovat poznatky do marketingových strategií.

Požadavky:

Absolvování kurzu Úvod do marketingu (Marketing) je doporučeným předpokladem pro zápis do tohoto předmětu. Základní znalost marketingových principů a metodologie výzkumu je výhodou, ale není podmínkou. Kurz je vhodný pro studenty se zájmem o analýzu dat, tvorbu výzkumných strategií a aplikaci výzkumných metod v praxi. Studenti by měli být připraveni pracovat s kvalitativními i kvantitativními daty a rozvíjet své analytické a kritické myšlení.

Osnova přednášek:

Týden / Název přednášky

01Úvod do marketingového výzkumu a jeho role v rozhodovacím procesu

03Zpracování výzkumného zadání (Research Brief) a hodnocení návrhů na výzkum

05Kvalitativní výzkumné techniky: metody a aplikace

07Metody výběru vzorků a strategie sběru dat

09Návrh dotazníku a koncipování průzkumu

11Techniky analýzy dat pro kvalitativní a kvantitativní výzkum

13Osvědčené postupy pro použití umělé inteligence v marketingovém výzkumu

Osnova cvičení:

Týden / Název cvičení

02 Definování výzkumných problémů a stanovení cílů výzkumu

04 Výzkumný záměr a metodologie

06 Kvantitativní výzkumné techniky: metody a aplikace

08 Měření a škálování v marketingovém výzkumu

10 Odborná terminologie a fráze pro zdokonalení vašeho výzkumu

Cíle studia:

Studenti získají schopnost formulovat výzkumné problémy, navrhovat a realizovat výzkumné projekty a analyzovat výsledky pomocí kvantitativních i kvalitativních metod. Kurz také zahrnuje etické aspekty AI a využití umělé inteligence v marketingovém výzkumu.

Studijní materiály:

McDaniel, C. D., & Gates, R. H. (2021). Marketing research: Using analytics to develop market insights (Twelfth edition). Wiley.

Male, S. (2024). AI Empowered: Revolutionizing Market Research.

Vědecké články a případové studie

Prestižní a renomované servery zabývající se marketingovým výzkumem

Poznámka:

Předmět poskytuje studentům základní znalosti o metodách a technikách marketingového výzkumu, včetně kvantitativního, kvalitativního a smíšeného výzkumu, sběru a analýzy dat a inovativní pohled na využití AI v marketingovém výzkumu.

Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost DEJ:102
Knihová L.
12:30–14:00
(přednášková par. 1)
Dejvice
102
místnost DEJ:102
Knihová L.
14:15–15:45
(paralelka 101)
Dejvice
102
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 15. 3. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet1246743921205.html