Principles of Marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BE-P-PMAR-01 | Z,ZK | 4 | 2P+1C | anglicky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
The course focuses on understanding the objectives and role of marketing in a company. Students will be introduced to the fundamentals of marketing and learn the procedures and techniques used in market segmentation, positioning and designing marketing mix tools. The marketing mix is introduced as a set of objectives and decisions in the areas of product, pricing, distribution and communication.
- Požadavky:
-
TERM PAPER: You will be expected to write 10 NormoPages of analyses of the selected topic. (25 points)
Students will present during tutorials on selected marketing topics (35 points)
Final written exam (40 points)
Total 100 points
- Osnova přednášek:
-
1. Introduction to marketing
2. Marketing environment
3. Segmentation, targeting and positioning
4. Marketing research
5. Customer Relationship Management
6. Product and Product Policy
7. Building a Brand
8. Price and Pricing Strategy
9. Distribution and Distribution channels/strategy
10. Communication Mix - Advertising, PR, Sales Promotion
11. Communication Mix - Personal Selling, Direct Marketing
12. New marketing trends
- Osnova cvičení:
-
Presentation Topics:
1. Market and customer segmentation of a selected company.
2. Marketing research of a selected company – introduce forms and methods.
3. Analyze the micro a macro environment of a selected company.
4. New trends in Customer service.
5. Introduce the product portfolio of a selected company.
6. Introduce the pricing policy of a selected company.
7. Introduce the distribution policy of a selected company.
8. Introduce the communication mix of a selected company.
9. Introduce the innovation policy of your chosen company.
10. Select a company and show and analyze new trends in the company's marketing communication.
- Cíle studia:
-
Know the Marketing Mix and the Environmental variables. Be able to explain how they differ.
Summarize the marketing function within a business.
Demonstrate the ability to apply the case method of problem solving in marketing.
Analyze the components of a basic marketing plan, thus demonstrating the ability to apply the relevant marketing terminology.
- Studijní materiály:
-
Foundations of Marketing, Pride/Ferrell, Seventh edition. Loose-leaf text with MindTap ISBN 9781337127769. Copyright 2016.
Small Data, Martin Lindstrom, St Martins Press New York. Copyright 2016 ISBN 978-1-250-08068-4 (hardback)
-0 (e book)
Marketing management. Kotler/Keller. 15 edition. Harlow: Pearson, 2015.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B0413P050061 Ekonomika a management (profesní studijní program) - počínaje od ZS 2023/2024 (povinný předmět, povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ101 Marketing) od ZS 2023/2024 (povinný předmět, povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ102 Personální management) od ZS 2023/2024 (povinný předmět, povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ103 Řízení firemních procesů) od ZS 2023/2024 (povinný předmět, povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ104 Účetnictví) od ZS 2023/2024 (povinný předmět, povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ105 Manažerská informatika) od ZS 2023/2024 (povinný předmět, povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ106 Obchodní podnikání) od ZS 2023/2024 (povinný předmět, povinně volitelný předmět)