Architektura počítačových her
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
NI-APH | Z,ZK | 4 | 2P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Adam Vesecký
- Přednášející:
- Adam Vesecký
- Cvičící:
- Adam Vesecký
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Předmět pokrývá celou řadu témat, postupů a metodik spojených s vývojem počítačových her - z technického, částečně ale také z designerského a filozofického hlediska. V rámci přednášek studenty provede postupně historií vývoje, strukturou herních enginů, komponentovou a funkcionální architekturou typickou pro vývoj her, fyzikou, grafikou, umělou inteligencí a multiplayerem.
Cvičení pak do většího detailu pokryjí vybraná technologická témata, včetně způsobů implementace některých herních mechanik.
Součástí předmětu je semestrální práce, kde bude kladen důraz na implementaci netriviálních herních mechanik.
Předmět je ekvivalentní s MI-APH.
- Požadavky:
-
Požadavky:
Základní znalosti algoritmizace, lineární algebry, teorie grafů a datových struktur na úrovni bakalářského studia.
Používat budeme TypeScript. Stručný úvod do jazyka je rovněž součástí předmětu.
- Osnova přednášek:
-
Osnovy přednášek:
1. Úvod
2. Herní enginy
3. Herní assety
4. Komponenty
5. Návrhové vzory
6. Zvuk a hudba
7. Herní prostor
8. Fyzika
9. Herní grafika
10. Herní AI
11. Multiplayer
12. Herní design
- Osnova cvičení:
-
Osnovy cvičení:
1. Úvod do předmětu
2. Základy práce s prostředím
3. Architektura
4. Dynamika
5. Herní AI
6. Multiplayer
- Cíle studia:
-
Cílem je:
- proniknout do širokého spektra principů a úskalí herního průmyslu
- naučit se základní struktury, algoritmy a metodiky, používané při vývoji her
- naimplementovat vlastní jednoduchou hru
- Studijní materiály:
-
Literatura:
1. Json Gregory, Game Engine Architecture (3rd ed.), 2018
2. Robert Nystrom, Game Programming Patterns, 2014
3. Van Verth, Essential Mathematics for Games and Interactive Applications, 2008
4. Mat Buckland, Programming Game AI by Example, 2005
5. Rogers Scott, Level Up! The Guide to Great Video Game Design 2nd Edition, 2014
- Poznámka:
-
Předmět je ekvivalentní s MI-APH. Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://aph.dodo.me
- Další informace:
- https://aphgames.cz
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Mgr. specializace Počítačová bezpečnost, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Návrh a programování vestavných systémů, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Počítačové systémy a sítě, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Manažerská informatika, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Softwarové inženýrství, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Systémové programování, verze od 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Webové inženýrství, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Znalostní inženýrství, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Teoretická informatika, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. program, pro fázi studia bez specializace, ver. pro roky 2020 a vyšší (volitelný předmět)
- Study plan for Ukrainian refugees (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Systémové programování, verze od 2023 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Teoretická informatika, 2023 (volitelný předmět)