Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Technologické změny v turismu

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BC-P-TZTU-01 Z,ZK 3 1P+1C česky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
institut veřejné správy a regionálních studií
Anotace:

Jedná se o povinně volitelný techniký předmět. Předmět se zaměřuje na zkoumání dynamicky se vyvíjejícího propojení mezi moderními technologiemi a odvětvím turismu. Studentům poskytuje nezbytné základy problematiky turismu a podnikání v tomto sektoru, a následně analyzuje, jak technologické inovace transformují tradiční obchodní modely, spotřebitelské chování a obchodní strategie v tomto odvětví. Zvláštní pozornost je věnována také vlivu digitalizace na pracovní trh v odvětví. Studenti získají komplexní přehled o současném stavu i budoucích perspektivách technologicky podmíněných změn v turismu, což jim umožní lépe se připravit na manažerské role v dynamicky se měnícím odvětví.

Požadavky:

Požadavky na zápočet: * Aktivní účast na výuce (min. 70% docházka) * Průběžná práce na případové studii dle zadání vyučujícího * Vypracování krátkého kritického rozboru aktuálního technologického trendu v turismu (3-5 stran). Požadavky na zkoušku: Obhajoba případové studie s snáslednou odbornou diskusí nad aplikací teoretických poznatů do případové studie.

Osnova přednášek:

1. Úvod do turismu - základní charakteristika a pojmy, současné trendy v odvětví

2. Podnikání v turismu - modely podnikání, specifika odvětví a základní ekonomické aspekty

3. Základní trendy digitální transformace v turismu - přehled současných technologických změn

4. Mobilní technologie a aplikace v turismu - jejich vliv na chování spotřebitelů a poskytovatele služeb

5. Virtuální a rozšířená realita jako nástroje pro marketing a zážitkový turismus

6. přednáška odborníka z praxe.

7. Big data a analytika v turismu - sběr, analýza a využití dat pro strategické rozhodování

8. Umělá inteligence a chatboti v zákaznickém servisu a personalizaci nabídek

9. Internet věcí (IoT) a chytré destinace - implementace senzorů a propojených systémů

10. Přednáška odborníka z praxe 10. Kolaborativní ekonomika a online platformy v turismu (Airbnb, Uber, atd.) - dopady na tradiční poskytovatele služeb

11. Přednáška odborníka z praxe

12. Vliv moderních technologií na pracovní trh v turismu - automatizace, změny kvalifikací a nové pracovní pozice

13. Budoucnost turismu v kontextu technologických inovací - příležitosti a výzvy

14. Zápočtový týden

Osnova cvičení:

Cvičení následují témata přednášek a postupně jsou studenty zapracovávány nabyté poznatky do přípdových studií, které studenti řeší.

Cíle studia:

Student bude po absolvování předmětu schopen identifikovat a kriticky hodnotit klíčové technologické trendy v turismu a jejich dopad na podnikatelské modely, chování spotřebitelů a trh práce v tomto odvětví. Absolvent získá kompetence pro implementaci inovativních technologických řešení v organizacích turismu a schopnost strategicky reagovat na digitální transformaci odvětví. Předmět rovněž rozvíjí schopnost studenta analyzovat data a využívat digitální nástroje pro zefektivnění procesů a zvýšení konkurenceschopnosti podniků v oblasti turismu.

Studijní materiály:
Poznámka:
Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 6. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8353206.html