Technologické změny v turismu
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BC-P-TZTU-01 | Z,ZK | 3 | 1P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut veřejné správy a regionálních studií
- Anotace:
-
Jedná se o povinně volitelný techniký předmět. Předmět se zaměřuje na zkoumání dynamicky se vyvíjejícího propojení mezi moderními technologiemi a odvětvím turismu. Studentům poskytuje nezbytné základy problematiky turismu a podnikání v tomto sektoru, a následně analyzuje, jak technologické inovace transformují tradiční obchodní modely, spotřebitelské chování a obchodní strategie v tomto odvětví. Zvláštní pozornost je věnována také vlivu digitalizace na pracovní trh v odvětví. Studenti získají komplexní přehled o současném stavu i budoucích perspektivách technologicky podmíněných změn v turismu, což jim umožní lépe se připravit na manažerské role v dynamicky se měnícím odvětví.
- Požadavky:
-
Požadavky na zápočet: * Aktivní účast na výuce (min. 70% docházka) * Průběžná práce na případové studii dle zadání vyučujícího * Vypracování krátkého kritického rozboru aktuálního technologického trendu v turismu (3-5 stran). Požadavky na zkoušku: Obhajoba případové studie s snáslednou odbornou diskusí nad aplikací teoretických poznatů do případové studie.
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do turismu - základní charakteristika a pojmy, současné trendy v odvětví
2. Podnikání v turismu - modely podnikání, specifika odvětví a základní ekonomické aspekty
3. Základní trendy digitální transformace v turismu - přehled současných technologických změn
4. Mobilní technologie a aplikace v turismu - jejich vliv na chování spotřebitelů a poskytovatele služeb
5. Virtuální a rozšířená realita jako nástroje pro marketing a zážitkový turismus
6. přednáška odborníka z praxe.
7. Big data a analytika v turismu - sběr, analýza a využití dat pro strategické rozhodování
8. Umělá inteligence a chatboti v zákaznickém servisu a personalizaci nabídek
9. Internet věcí (IoT) a chytré destinace - implementace senzorů a propojených systémů
10. Přednáška odborníka z praxe 10. Kolaborativní ekonomika a online platformy v turismu (Airbnb, Uber, atd.) - dopady na tradiční poskytovatele služeb
11. Přednáška odborníka z praxe
12. Vliv moderních technologií na pracovní trh v turismu - automatizace, změny kvalifikací a nové pracovní pozice
13. Budoucnost turismu v kontextu technologických inovací - příležitosti a výzvy
14. Zápočtový týden
- Osnova cvičení:
-
Cvičení následují témata přednášek a postupně jsou studenty zapracovávány nabyté poznatky do přípdových studií, které studenti řeší.
- Cíle studia:
-
Student bude po absolvování předmětu schopen identifikovat a kriticky hodnotit klíčové technologické trendy v turismu a jejich dopad na podnikatelské modely, chování spotřebitelů a trh práce v tomto odvětví. Absolvent získá kompetence pro implementaci inovativních technologických řešení v organizacích turismu a schopnost strategicky reagovat na digitální transformaci odvětví. Předmět rovněž rozvíjí schopnost studenta analyzovat data a využívat digitální nástroje pro zefektivnění procesů a zvýšení konkurenceschopnosti podniků v oblasti turismu.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: