Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Vedení týmů

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BC-P-VETY-01 KZ 3 1P+1C česky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Předmět seznamuje posluchače sprincipy komunikace vtýmu. Důraz je kladen na pochopení role manažera vtýmu a na nácvik dovedností potřebných kformování dovedností úspěšného leadera. Studenti si osvojí způsob poskytování motivační zpětné vazby při hodnocení výkonu a pochopí důležitost optimálního složení týmu. Zároveň získají přehled o tom, jaký způsob komunikace je vhodný vrůzných situacích, i vtěch stresujících a emočně vypjatých. Aplikace budou směrovány především na prodejní týmy.

Požadavky:

Vzhledem kcharakteru předmětu je požadována minimálně 80% účast ve výuce. Hodnocení se skládá znásledujících částí: prezentace 40 bodů, esej 10 bodů, průběžné úkoly 50 bodů.

Osnova přednášek:

1. Osobnost manažera: potřebné dovednosti, schopnosti a vlastnosti.

2. Styly vedení vrůzných situacích, motivační komunikace.

3. Rozhodování vtýmu rozhodovací hra.

4. Skladba efektivního týmu: Belbinův test týmových rolí.

5. Vývojový test osobnosti.

6. Kritický rozhovor jako efektivní zpětná vazba.

7. Metody hodnocení pracovníků praktický nácvik.

8. Modelová situace uvolnění pracovníka ztýmu.

9. Modelová situace assessment centrum.

10. Mezinárodní tým kulturní standarty vybraných zemí.

Osnova cvičení:

Cvičení jsou zaměřena na nácvik komunikačních dovedností a rozbor situací podle témat uvedených v přednáškách.

Cíle studia:

Po absolvování kurzu posluchači pochopí rozdíl mezi formální funkcí a neformální rolí manažera týmu. Budou ovládat komunikační a vyjednávací techniky při výběru pracovníků, jejich začleňování do týmu až po jejich motivaci a hodnocení.

Studijní materiály:

Povinná literatura:

Plamínek J.: Komunikace a prezentace, Praha, Grada 2023, ISBN 978-80-247-0432-6

Bělohlávek F.: 25 typů lidí a jak snimi jednat, jak je vést a motivovat, Praha, Grada 2016, ISBN 978-80-247-5872-5

Pulver G.: Jak se stát lídrem, pro kterého lidé rádi pracují, Praha, Grada 2022, ISBN 978-80-271-3481-6

Doporučená literatura

Basu R.: Zakázané přesvědčovací techniky, Praha, Grada 2011, ISBN 978-80-247-3722-5

Medlíková O.: Umíme to skonfliktem, Grada ePUB

Urban.J.: Přestaňte se vpráci stresovat, Praha, Grada 2016, ISBN 978-80-247-5820-6

Medlíková O.: Umění motivace, Praha, Grada 2021, ISBN 978-80-247-5820-6

Poznámka:

Předmět je součástí oborového zaměření Obchodní podnikání. Zároveň je nabízen jako povinně volitelný i pro studenty mimo toto zaměření. Předmět je zaměřen především na osvojení si komunikačních dovedností ve vybraných interpersonálních situacíh.

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 12. 3. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8165106.html