Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Aktuální tendence v módním průmyslu

Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BC-P-MOPR-01 Z,ZK 6 2P+2C česky
Garant předmětu:
Dana Zadražilová
Přednášející:
Vladimíra Khelerová
Cvičící:
Vladimíra Khelerová
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Předmět seznamuje studenty s aktuální situací v odvětví módního průmyslu. Toto odvětví je velmi dynamické, jak po stránce rozvoje moderních konceptů retailu, tak i inovacemi ve výrobním procesu a specifiky v oblasti fashion marketingu. V rámci studia budou posluchači postupně seznámeni s celým hodnotovým cyklem výrobku od návrhu až po prodej. Budou diskutovány aktuální problémy spojené s udržitelností, greenwashingem a společenskou odpovědností. Dále budou studenti seznámeni s možnostmi, které nabízí uměla inteligence, 3D tisk a futuristické materiály v módním průmyslu.

Požadavky:

Předmět je ukončen zápočtem a zkouškou

Zápočet uděluje vedoucí cvičení za vypracování průběžných individuálních a skupinových úkolů v průběhu semestru.

Hodnocení zápočtu

Minimum je 25 bodů z celkových 50 bodů.

Zkouška

Písemná zkouška - test sestavený z otevřených otázek. Test je hodnocen 50 body. Minimum pro úspěšné absolvování je 25 bodů.

Hodnocení předmětu

Celkové hodnocení se skládá z 50 b z hodnocení průběžné práce ve cvičeních (zápočet) a z 50b ze závěrečného testu.

Osnova přednášek:

Osnova přednášek

1.Úvod do předmětu. Odvětví fashion, jeho postavení v celosvětovém hodnocení průmyslových odvětvi. Situace v České republice. Souvislosti s mikro, makro a megatrendy. Souvislosti s kulturními, historickými, sociologickými a psychologickými faktory.

2.Kategorie fashion haute couture, ready to wear, prémiové značky, fast fashion, slow fashion. Hodnotový cyklus produktu z pohledu jednotlivých kategorií.

3.Fashion retail úloha nákupčího a prodejce, sestavování kolekcí. Procesy v retailingové firmě nákup, prodej, marketing, cenotvorba, výprodejové akce.

4.Specifika práva v módním průmyslu. Ochrana duševního vlastnictví. Boj proti padělkům.

5.Udržitelnost v módním průmyslu. Výroba v rozvojových zemích v nestandartních podmínkách. Toxické chemikálie při pěstování bavlny a jejím zpracování. Greenwashing. Celosvětové akce na podporu udržitelnosti.

6.Slow a sustainable fashion význam lokálních značek a jejich zaměření. Významné osobností české módní scény.

7.Módní trendy. Metody jejich předvídání. Coolhunting. Móda 20. a 21. století - cykličnost trendů a jejich příčina.

8.Využití umělé inteligence v módním průmyslu. Navrhování nového produktu s pomocí AI, virtuální módní přehlídky, využití avatarů.

9.Inovativní materiály a materiály budoucnosti. Modely z 3D tiskáren, high-tech materiály s čipy na lidském těle, materiály rostlinného původu jako náhražka materiálů klasických.

10.Principy fashion marketingu. Jeho odlišnosti od marketingu jiných odvětví. Marketing luxusních značek a jeho antizákony.

11.Diversita a inkluze v módním průmyslu. Využití plus size a hendikepovaných modelek.

12.Analýza marketingové kampaně vybraných značek

Osnova cvičení:

Cvičení kopírují obsah přednášek

Cíle studia:

Po úspěšném absolvování předmětu budou studenti:

-schopni orientovat se v odvětví módního průmyslu a znát jeho kategorie,

-znát specifika hodnotového cyklu výrobku v tomto odvětví,

-analyzovat faktory při zakládání vlastního podnikání,

chápat procesy ve fashion retailu,

-chápat podstatu udržitelnosti a společenské odpovědnosti v rámci tohoto odvětví,

-chápat souvislosti odvětví módního průmyslu s děním ve společnosti.

Studijní materiály:

Povinná literatura:

Khelerová V., Haunerová K, Šimonovská Z. Fashion management, Grada 2019,

ISBN 978-80-271-2113-7

Doporučená literatura:

Glozara J. Slow Fashion, nakladatelství Alferia, 2021,

ISBN 978-80-271-2108-3

Olšanová K. Specifika marketingu luxusních značek, Grada 2023,

ISBN 978-80-271-3921-7

Další materiály budou průběžně doporučovány podle aktuálního dění v odvětví.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost DEJ:309

14:15–15:45
(přednášková par. 1)
Dejvice
Seminární místnost
místnost DEJ:309

16:00–17:30
(paralelka 101)
Dejvice
Seminární místnost
Čt

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 12. 3. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8055606.html