Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Udržitelnost a produktový design

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BC-P-UDPD-01 Z,ZK 6 2P+2C česky
Garant předmětu:
Petra Jílková
Přednášející:
Petra Jílková
Cvičící:
Petra Jílková
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Předmět nabízí studentům komplexní porozumění principům udržitelnosti. Cílem kurzu je vybavit studenty teoretickými znalostmi i praktickými dovednostmi, které posluchači umožní se orientovat v problematice nefinančního ESG reportingu a jeho dopadu na obchodní model firmy a produktovou nabídku.

Požadavky:

zápočet = aktivní účast na cvičeních (80% aktivní účasti na cvičeních) a zpracování případové studie dle zadání / zkouška = závěrečný test (50 bodů), vyhodnocení aktivity v rámci cvičení (50 bodů).

Osnova přednášek:

1/Úvod do udržitelnosti – základní principy udržitelnosti a její význam pro společnost.

2/Koncept cirkulární ekonomiky - příklady dobré praxe.

3/ ESG a její vztah k CSR - společenská odpovědnost firem jako historický základ pro ESG nefinanční reporting.

4/ ESG transformace - vliv ESG na jednotlivé podnikatelské aktivity.

5/ ESG nefinanční report a příklady dobré praxe v ČR, Evropě a ve světě.

6/ ESG reporting dle CSRD, ESRS a EU taxonomie.

7/ESG nefinanční report jako auditovaná příloha k účetní závěrce firmy.

8/ Enviromentální pilíř (E) a principy jeho vykazování.

9/ Sociální pilíř (S) a principy jeho vykazování.

10/ Správní pilíř (G) a principy jeho vykazování.

11/ ESG principy a produktová nabídka – povinnosti v kontextu udržitelnosti, životní cyklus produktu od uvedení na trh až po recyklaci, udržitelné produktové portfolio.

12/ Produktový design - přístupnost jako jeden z principů udržitelnosti.

13/Udržitelnost a brand management - příklady dobré praxe.

Osnova cvičení:

Studenti zpracovávají případovou studii z praxe. Dílčí ukoly korespondují s tématy probranými na přednáškách.

Cíle studia:

1/ Schopnost porozumnět problematice ESG nefinančního reportingu.

2/ Schopnost aplikovat environmentální, sociální a ekonomické principy udržitelnosti v rámci podnikových aktivit.

3/ Schopnost navrhnout a orientovat se v ESG nefinančním reportingu z pohledu managera.

4/ Schopnost udfržitelnost aktivně propagovat nejenom v rámci kampaně, ale i v rámci nefinančního reportu samotného.

Studijní materiály:

Povinná literatura:

1/Jílková, P. (2024). Service Design Management. Praha: Grada Publishing.

2/Lawley, B., Schure, P. (2017). Product Management for Dummies. Německo: Wiley.

Doporučená literatura:

1/ Lombardo, C. T., McCarthy, B., Ryan, E., Connors, M. (2017). Product Roadmaps Relaunched. Spojené státy americké: O'Reilly Media.

Poznámka:

Předmět bude vyučován jako jeden ze souboru předmětů týkající se problematiky ESG.

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 21. 1. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8054006.html