Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2025/2026

Komunikační dovednosti v manažerské praxi

Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BC-P-KODO-01 Z,ZK 6 2P+2C česky
Garant předmětu:
Lenka Emrová
Přednášející:
Lenka Emrová
Cvičící:
Lenka Emrová
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Cílem předmětu v návaznosti na teoretické znalosti předmětu manažerská psychologie je nácvik komunikačních a manažerských dovedností souvisejících s úspěšným vykonáváním manažerské praxe. Studenti si uvědomí průběh komunikačního procesu a techniky, které vedou k úspěšnému vedení dialogu a dosažení svého cíle, dále si osvojí dovednosti jednání v konfliktních situacích a vyjednávání. Předmět je rovněž zaměřen na úspěšnou sebeprezentaci. V části zaměřené na manažerské dovednosti si studenti osvojí základní dovednosti, jak vést klíčové rozhovory s podřízenými nadřízenými a kolegy. Důraz je kladen na to, aby studenti dokázali aplikovat získané dovednosti do praxe a získali zpětnou vazbu ke svému jednání.

Požadavky:

Zápočet: 70% účast na cvičeních, aktivní zapojení se do modelových situací, prezentace dvou rozhovorů před skupinou se zpětnou vazbou.

Zkouška: závěrečný vědomostní test prostřednictvím Moodle

Osnova přednášek:

1. Komunikace, její význam, komunikační proces

2. Teorie komunikace

3. Bariéry v komunikaci

4. Verbální a neverbální komunikace

5. Styly jednání - asertivita, agresivita, pasivita, manipulace

6. Transakční analýza

7. Aktivní naslouchání

8. Typy rozhovorů z hlediska povahy a cíle

9. Výběrový rozhvor,

10. Hodnotící a motivační rozhovor

11. Koučovací rozhovory

12. Vedení porad

13. Zvládání konfliktů a emocí

Osnova cvičení:

1. Diskusí ve skupině nalézt principy pozitivní komunikce

2. Neverbální komunkace, její význam, druhy

3. Nácvik asertivních technik

4. Monolog x dialog. Nácvik komunikační dovednosti kladení otázek

5. Nácvik aktivního naslouchání

6. Nácvik předávání informací a přesvědčování

7. Nácvik vyjednávání

8. Nácvik manažerských rozhovorů

9. Nácvik zvládání konfliktů

10. Nácvik vedení porady

Cíle studia:

Cílem předmětu je rozvoj a trénink komunikačních a manažerských dovedností, které jsou předpokladem úspěchu v manažerské praxi

Studijní materiály:

Přehledová literatura:

DEVITO, J., A. (2008) Základy mezilidské komunikace. 1. vyd. Praha: Grada Publishing. 502 s. ISBN 978-80-247-2018-0.

HOLEČKOVÁ, Lenka. Komunikační dovednosti. 1. vyd. Praha: Nakladatelství XYZ, 2023. ISBN 978-80-7502.

JAROŠOVÁ, E. et al. (2015). Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: ManagementPress 978-80-726-1135-5.

JÍLEK, Dušan. Efektivní komunikace. 1. vyd. Brno: D. Jílek, 2024. ISBN 978-80-908715-0-6.

MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., doplněné vyd. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-247.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost DEJ:403
Emrová L.
10:45–12:15
(přednášková par. 1)
Dejvice
Učebna
místnost DEJ:403
Emrová L.
12:30–14:00
(paralelka 101)
Dejvice
Učebna
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2025/2026:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 17. 10. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8053306.html