Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Řízení vztahů se zákazníky (CRM)

Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BC-P-CRMN-01 Z,ZK 3 1P+1C česky
Garant předmětu:
Dagmar Skokanová
Přednášející:
Dagmar Skokanová
Cvičící:
Dagmar Skokanová
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Předmět seznamuje studenty s problematikou řízení vztahů se zákazníky (CRM). Pozornost je věnována zásadám řízení vztahů se zákazníky a diferencovanému řízení vztahů se zákazníky. Studenti pochopí, jak na základě segmentace zákazníků vytvořit profily zákazníků a identifikovat klíčové zákazníky. Důraz je kladen na tvorbu a zvyšování hodnoty pro zákazníka za účelem budování dlouhodobé loajality zákazníka. Jsou představeny nejnovější trendy marketingu a řízení zákazníků.

Požadavky:

Požadavky:

Aktivní účast na přednáškách/cvičeních (vypracování dílčích úkolů) 50%

Závěrečný test 50%

Celkem 100%

Osnova přednášek:

Osnova přednášek:

1.Vývoj marketingu a řízení vztahů se zákazníky (CRM)

2.Zásady řízení vztahů se zákazníky

3.Diferencované řízení vztahů se zákazníky

4.Segmentace zákazníků. Profily a identifikace klíčových zákazníků

5.Řízení hodnoty pro zákazníka na B2C trhu

6.Řízení hodnoty pro zákazníka na B2B trhu

7.Spokojenost a loajalita zákazníka

8.Strategie péče o zákazníka

9.Retence a retenční programy

10.Aktivizace a formy zapojení zákazníka

11.Pozitivní reference pojem, techniky a nástroje

12.Word of Mouth (WOM)

13.Význam internetu v řízení péče o zákazníka (eWOM)

Osnova cvičení:
Cíle studia:

Cílem je naučit studenty nejnovější postupy při řízení vztahů se zákazníkem.

Studijní materiály:

Povinná literatura:

LOŠŤÁKOVÁ, H. a kol. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.

LOŠŤÁKOVÁ, H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada, 2009. ISBN: 978-80-247-3155-1.

LEHTINEN, J.R. Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd., Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN: 978-80-247-1814-9.

Doporučená literatura:

CHLEBOVSKÝ, V. CRM Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2005. ISBN: 978-80-251-0798-0.

WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM strategie, praktické příklady a scénáře. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN: 80-247-0569-9.

Poznámka:

Předmět je vyučován v českém jazyce.

Další informace:
https://moodle-vyuka.cvut.cz/course/view.php?id=13403#section-0
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost DEJ:209
Skokanová D.
09:00–10:30
(přednášková par. 1)
Dejvice
Učebna
místnost DEJ:209
Skokanová D.
09:00–10:30
(paralelka 1)
Dejvice
Učebna
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 14. 4. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8049806.html