M-learning
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BC-K-MLER-01 | KZ | 3 | 8B | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Předmět má název M-learning – využití mobilních technologií ve výuce. V tomto předmětu si ukážeme, že mobilní zařízení se dají používat nejen k zábavě, relaxaci a komunikaci, ale i jako cenný pomocník ve vzdělávání. Krátká anotace viz každá lekce v Moodle. Cílem předmětu je naučit studující využívat potenciál m-learningu pro řízení vyučovacího procesu.
- Požadavky:
-
Klasifikovaným zápočtem student prokazuje základní znalosti ze studijního předmětu. Klasifikace vychází z Podmínek studijního a zkušebního řádu ČVUT v Praze. Zpracování seminární práce, závěrečný test.
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do problematiky moderní výuky
2. Materiální didaktické prostředky – historie a současnost
3. M-learning
4. Mobilní zařízení
5. M-technologie ve výuce
6. Praktické multimediální ukázky využívání mobilních zařízení ve výuce
7. Aplikační software
8. Práce s mobilním zařízením, praktická aplikace aktivit ve výuce
9. Klíčové jevy v problematice m-technologií a výzkum v této oblasti
10. Třífázový model procesu učení E-U-R v aplikaci na digitální technologie
11. Modelové scénáře aktivit pedagoga s využitím m-learningu
12. Vybrané scénáře vyučovacích hodin s využitím m-learningu
13. Příprava na výuku a realizace připravené hodiny, hodnocení hodiny
- Osnova cvičení:
-
Viz struktura v jednotlivých lekcích v Moodle.
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Přehled doporučené literatury je uveden v každé lekci v Moodle.
Svoboda, P. M-learning (elektronická studijní opora je k dispozici na Moodle).
Svoboda, P. Digitální kompetence a digitální technologie v současné škole. Media4u Magazine. 2018, 15(1), 22-27. ISSN 1214-9187.
Svoboda, P. M-learning – Use of Mobile Technologies in Teaching. Littera Scripta VŠTE. 2016, 9(3), 96-109.
ISSN 1805-9112.
Svoboda, P., Andres, P. Nové technologie ve výuce. Media4u Magazine.2017, 17(1) s. 35–40. ISSN 1214-9187.
Svoboda, P. Digital Technology as a Significant Support for the Teaching Process. In: AHRAM, T. et al., eds. Human Interaction and Emerging Technologies. Cham: Springer, 2019. s. 383-389. ISSN 2194-5357. ISBN 978-3-030-25628-9.
Gartner.com. Leading in a Digital World. [online]. [2015] [cit. 2015-12-6]. Dostupný z WWW:
<https://www.gartner.com/en/information-technology/insights/trending-topics>.
Innovating pedagogy 2013–2020. Open Univerzity inovation report. [online]. [2020] [cit. 2020-15-1]. Dostupné z www <http://www.open.ac.uk/blogs/innovating/>.
- Poznámka:
- Další informace:
- https://moodle-vyuka.cvut.cz/course/view.php?id=823
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku, kombinovaná forma od 21/22 (povinně volitelný předmět)
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku, kombinovaná forma od 22/23 (povinně volitelný předmět)
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku - kombinovaná forma od 23/24 dále (povinně volitelný předmět)