Elektronické vzdělávání
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BC-K-ELVZ-01 | KZ | 3 | 8B | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní přehled a orientaci ve světě elektronického vzdělávání. Předmět není koncipován pouze v rovině technické, studenti se seznamují s možnostmi a systematickým začleňováním moderních prostředků ICT do výchovně vzdělávacího procesu v kontextu jednotlivých didaktických kategorií. Získají základní dovednosti řešit specifické didaktické situace a metodické postupy v konkrétních podmínkách výuky technických předmětů prostřednictvím elektronického vzdělávání.
- Požadavky:
-
Klasifikovaným zápočtem student prokazuje základní znalosti ze studijního předmětu. Klasifikace vychází z Podmínek studijního a zkušebního řádu ČVUT v Praze. Seminární práce (scénář elektronického kurzu).
- Osnova přednášek:
-
- Vzdělávací paradigma a moderní koncepce vzdělávání (Education 4.0)
- Distanční vzdělávání, blended learning
- Elektronické učení a jeho charakteristika, pojmy a problémy
- Využití e-learningu ve výuce. Výhody, nevýhody a limity e-learningu.
- Procesy, které mohou být při e-learningu zajištěny pomocí informačních technologií a jejich praktické využití.
- Vzdálené/virtuální experimenty a laboratoře včetně příkladů jejich tvorby.
- Mobilní aplikace, BYOD, gamifikace.
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Doporučená literatura:
Vaněček, D. Elektronické vzdělávání. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2011. ISBN 978-80-01-04952-5.
Vaněček, D. Didaktika technických odborných předmětů. Praha: České vysoké učení technické v Praze, 2016. ISBN 978-80-01-05991-3.
Černý, M., Chytková, D. Pavlína Mazáčová, P. a Šimková, G. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN
978-80-905480-7-7.
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů: DigCompEdu [online]. Národní ústav pro vzdělávání, 2017 [cit. 2020-10-31]. ISBN 978-80-7481-214-9. Dostupné z: https://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/ramec-digitalnichkompetenci-ucitele
Zounek, J., Juhaňák, L., Staudková, H. a Jiří Poláček, J. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi: kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku, kombinovaná forma od 21/22 (povinně volitelný předmět)
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku, kombinovaná forma od 22/23 (povinně volitelný předmět)
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku - kombinovaná forma od 23/24 dále (povinně volitelný předmět)