Public Relations
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
G65C0103 | Z,ZK | 3 | 1P+1C |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut veřejné správy a regionálních studií
- Anotace:
-
Kurz vychází z teorie komunikace a zaměřuje se na vytváření vztahů s veřejností jako specifického typu komunikace konkrétní organizace (politické, nevládní a zejména podnikatelské) a veřejností. Rozebírá nastavování základní strategie Public Relations a hlavní nástroje její realizace
- Požadavky:
-
Tisková zpráva - 5 bodů
Strategie PR - powerpointová prezentace na semináři 35 bodů (podmínka zápočtu)
Aktivity – účast, diskuse – 5 bodů
Zkouška – 50 bodů (test 40 bodů + ústní 10 %, minimální počet bodů z testu - 20)
- Osnova přednášek:
-
1. Komunikace. Společnost a proměny komunikace v souvislosti s rozvojem technologií a globalizací. Základní trendy v současné komunikaci: sekularizace, profesionalizace, personalizace, masová mediální komunikace.
2. Etické otazníky. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, doublespeak, spin doctoring, astroturfing.
3. Vytváření PR strategie. Dlouhodobá strategie, vztah ke krátkodobým plánům. Cíle strategie, strategie, cílové skupiny.
4.Prosazení strategie: Publicita. Vztahy s médii (tisková zpráva, tisková konference). Eventy, veletrhy a výstavnictví. Využití sociálních sítí a nových technologií. Zásady vytváření obsahu.
5. Krizová komunikace v PR. Pravidla, metody, strategie, taktické varianty.
6. Nemediální složky PR. Interní komunikace. Business-to-business. Public affairs. Community relations. Společenská zodpovědnost. Issues management. Publikace a tvorba reklamních a marketingových textů - copywriting.
- Osnova cvičení:
-
1. Kritická analýza PR vybraných podniků (webové stránky)
2. Kritická analýza vybraných tiskových zpráv - dobrá a špatné praxe
3. Host - PR agentura, nastavení strategie
4. Powerpointové prezentace studentů a diskuse
5. Powerpointové prezentace studentů a diskuse
6. Powerpointové prezentace studentů a diskuse
- Cíle studia:
-
Cílem kurzu je, aby student pochopil význam komunikace pro navázání vztahu s veřejností, orientoval se v přípravě strategií a možných nástrojů využití PR, vnímal etické otázky komunikace a byl schopen formulovat zadání PR specialistům.
- Studijní materiály:
-
Denisa Hejlová, Public Relations, Grada 2015, ISBN 978-80-247-5022-4
Radek Chalupa, Efektivní krizová komunikace pro manažery a PR specialisty, Grada 2012, ISBN 978-80-247-4234-2
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 18/19 (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 19/20 Project management (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 19/20 Financial Management (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 19/20 Process Management (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 19/20 Regional Studies (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 19/20 Logistics (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 20/21 Financial Management (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 20/21 Process Management (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 20/21 Project Management (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 20/21 Regional Studies (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Financial Management (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Regional Studies (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Process Management (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Project Management (povinně volitelný předmět)
- Process Management, prezenční - 22/23 (povinně volitelný předmět)
- Financial management, AR 22/23, prezenční forma (povinně volitelný předmět)
- Regional Studies, prezenční forma, AR 22/23 (povinně volitelný předmět)
- Project management, prezenční forma, AR 2022/2023 (povinně volitelný předmět)