Obecná pedagogika
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
U51C1101 | Z,ZK | 6 | 16B | česky |
- Vztahy:
- Předmět U51C1101 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět 32BC-K-PEDO-01 (vztah je symetrický)
- Předmět U51C1101 může být splněn v zastoupení předmětem 32BC-K-PEDO-01
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
Předmět je zaměřen na základní poznatky o výchovných a vzdělávacích jevech, procesech, zákonitostech, zákonech, principech, kategoriích a teoriích, které tvoří základ pedagogického myšlení. O výchově a vzdělávání bude pojednáno v kontextu pedagogických věd v návaznosti na proměny české výchovně vzdělávací soustavy v uplynulých dvaceti letech, a to v souvislosti s kurikulární reformou, s diverzifikací soustavy, s alternativními výchovně vzdělávacími koncepcemi, proměnami odborného vzdělávání. Obecným cílem předmětu je především motivovat studenty k profesi pedagoga v různých sférách odborných aktivi
- Požadavky:
-
Aktivní účast na seminářích a plnění dílčí seminárních úkolů, seminární práce na zápočet +, ústní zkouška.
- Osnova přednášek:
-
Pedagoika, její vymezení a vztah kdalším vědním oborům
Pedagogický výzkum
Základní pedagogické kategorie
Motivace
Druhy učení
Vyučovací formy a metody
Pedagogické hodnocení
Cesta mezi učitelem a studenty aneb pedagogická interakce
Autorita učitele v pedagogické praxi
Role učitele ve vzdělávacím procesu
Klíčové kompetence a průřezová témata
Průřezová témata
Zdravé a bezpečné prostředí aneb jak zajistit efektivní učení
Respekt a vzájemná úcta aneb rodina a škola v kontextu společenských změn
Spolupráce rodiny a školy
Způsoby výchovy v rodině a ve škole
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je poskytnout studentům základní poznatky o výchovných a vzdělávacích jevech, procesech, zákonitostech, zákonech, principech, kategoriích a teoriích, které tvoří základ pedagogického myšlení. O výchově a vzdělávání bude pojednáno v kontextu pedagogických věd v návaznosti na proměny české výchovně vzdělávací soustavy v uplynulých dvaceti letech, a to v souvislosti s kurikulární reformou, s diverzifikací soustavy, s alternativními výchovně vzdělávacími koncepcemi, proměnami odborného vzdělávání. Obecným cílem předmětu je především motivovat studenty k profesi pedagoga v různých sférách odborných aktivit
- Studijní materiály:
- Poznámka:
- Další informace:
- https://moodle-vyuka.cvut.cz/course/view.php?id=5879
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-UOP-komb. forma od 16/17 (povinný předmět)
- B-UOP-kombinovaná forma od 17/18 (povinný předmět)
- B-UOP kombinovaná forma od 18/19 (povinný předmět)
- B-UOP kombinovaná forma od 19/20 (povinný předmět)
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku, kombinovaná forma od 21/22 (povinný předmět)
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku, kombinovaná forma od 22/23 (povinný předmět)