LMS Moodle
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BC-K-LMSM-01 | KZ | 3 | 8B | česky |
- Garant předmětu:
- Pavel Andres
- Přednášející:
- Pavel Andres
- Cvičící:
- Pavel Andres
- Předmět zajišťuje:
- institut pedagogických a psychologických studií
- Anotace:
-
- Základy systému LMS (synchronní, asynchronní komunikace); nástěnka, zprávy, práce s osobními soubory, soubory kurzu, Zprávy – kontakty, poslední komunikace, oznámení, vyhledání osob
- Uživatelský profil, nastavení notifikací, práce s bloky, RSS
- Nastavení a správa kurzu: upořádání kurzu, režim úprav
- Studijní materiál: kniha, složka, soubor, stránka, URL, popisek, multimédia
- Změna role uživatele (učitel, student), metody zápisu do kurzu (klíče), přístup pro hosty
- Práce se skupinami, distribuce uživatelů do skupin, seskupování skupin
- Nastavení výukových materiálů (skrývání, zobrazovaní obsahu, řízená distribuce)
- Nastavení hodnocení kurzu – kategorie, práce s váhami, hodnotící škály, didaktické testy
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je poskytnout základní principy tvorby LMS Moodle kurzu, vč. jeho správy. Studenti budou na po absolvování kurzu schopni:
- spravovat katalog výukových kurzů a objektů, aplikovat nástroje pro evidenci studentů
- nastavit základní vlastnosti LMS kurzu
- vytvářet výukové materiály a aktivity
- efektivně kombinovat komunikační nástroje
- evidovat hodnocení žáků, vytvářet didaktické testy
- využívat úložiště výukového obsahu, vč. jeho archivace
- Studijní materiály:
-
Povinná:
Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů: DigCompEdu [online]. Národní ústav pro vzdělávání, 2017 [cit. 2020- 10-31]. ISBN 978-80-7481-214-9. Dostupné z: https://www.msmt.cz/vzdelavani/dalsi-vzdelavani/ramec-digitalnich- kompetenci-ucitele
Drlík, M. Moodle: kompletní průvodce tvorbou a správou elektronických kurzů. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978- 80-251-3759-8.
Maněna, V. Moderně s Moodlem: jak využít e-learning ve svůj prospěch. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., [2015]. CZ.NIC. ISBN 978-80-905802-7-5.
Doporučená:
Černý, M., Chytková, D. Mazačová, P. a Šimková, G. Distanční vzdělávání pro učitele. Brno: Flow, 2015. ISBN 978-80- 905480-7-7.
Zounek, J., Juhaňák, L., Staudková, H., Poláček, J. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá So - Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku, kombinovaná forma od 21/22 (povinně volitelný předmět)
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku, kombinovaná forma od 22/23 (povinně volitelný předmět)
- B0114P300003 Učitelství praktického vyučování a odborného výcviku - kombinovaná forma od 23/24 dále (povinně volitelný předmět)