Pokročilá virtuální realita
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
MI-PVR | KZ | 4 | 2P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Předmět studentům přiblíží pokročilejší možnosti virtuální reality.
Kurz volně navazuje na již běžící grafické předměty, hlavně na vytváření 3D modelů v Blenderu, a mimo jiné seznámí studenty s jejich aplikací ve virtuální realitě.
V přednáškách se kurz zaměří na technologii virtuální reality, její využití v různých aplikacích a bude se také zabývat vytvářením aplikací v dostupných 3D enginech (hlavně Unity3D). Náplní cvičení bude tvorba VR aplikací v Unity3D.
Předmět bude volně propojen s chystaným předmětem VHS (virtuální herní světy, Radek Richtr), studenti budou moci znalosti získané v tomto předmětu aplikovat ve virtuální realitě, případně přímo tvořit komplexní hru pro VR.
Od B201 je vypisována nová, ekvivalentní verze předmětu NI-PVR.
- Požadavky:
-
Předmět nemá žádné požadavky,
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do virtuální reality a její historie.
2. Dostupná zařízení a technická řešení VR.
3. Možnosti vývoje aplikací pro VR.
4. Programování aplikací ve VR.
5. Unity3D pro VR aplikace a pokročilejší metody vývoje I.
6. Unity3D pro VR aplikace a pokročilejší metody vývoje II.
7. Uživatelské rozhlaní aplikací.
8. 3D modelování pro a ve virtuální realitě.
9. Současné komerční využití VR.
10. Snímání uživatelských akcí a zpětná vazba.
11. Smíšená realita (AR).
12. Matematika skrytá ve VR a AR.
- Osnova cvičení:
-
1. Zadání semestrální práce.
2. Seznámení s headsetem, instalací v místnosti, ovládáním ve vybraných aplikacích.
3. Unity3D, vytvoření projektu, import objektů, import pluginů pro podporu VR, kompilace aplikace
4. Modelování v Blenderu, texturování, export do Unity3D.
5. Interakce s objekty, teleportace po scéně, vytvoření jednoduché interaktivní aplikace (např. basketbal).
6. Kontrolní bod pro semestrální práci (interaktivní scéna), prezentace své práce.
7. Uživatelské rozhraní aplikace (tlačítka, menu), úvod do skriptování v Unity3D.
8. Tvorba rozsáhlejší scény, terén, stromy,…
9. Animace objektů.
10. Pokročilejší skriptování v Unity3D, aplikační logika.
11. Jednoduchá aplikace pro smíšenou realitu v Unity3D.
12. Prezentace semestrálních prací.
- Cíle studia:
-
Studenti, kteří předmět absolvují, by měli mít podrobné znalosti VR (hw, sw) a být schopni udělat vlastní aplikaci v Unity3D.
- Studijní materiály:
-
Teorie k předmětu vychází z aktuální dostupné literatury o VR. Cvičení využívá Unity3D, aktuálně jeden z nejpoužívanějších 3D enginů,který je plně multiplatformní, pro nekomerční nebo nízkorozpočtové použití zdarma.
- Poznámka:
-
Předmět je nahrazen ekvivalentním NI-PVR
Tento předmět obsahově navazuje na bakalářský předmět Virtuální realita I
- Další informace:
- https://courses.fit.cvut.cz/MI-PVR/
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Mgr. obor Znalostní inženýrství, 2016-2017 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Počítačová bezpečnost, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Počítačové systémy a sítě, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Návrh a programování vestavných systémů, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Informační systémy a management, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Softwarové inženýrství, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Webové inženýrství, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. program Informatika, pro fázi studia bez oboru, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Systémové programování, zaměření Systémové programování, 2016-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Systémové programování, zaměření Teoretická informatika, 2016-2017 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Teoretická informatika, 2018-2019 (volitelný předmět)
- Mgr. obor Znalostní inženýrství, 2018-2019 (volitelný předmět)