Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Pokročilá virtuální realita

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
MI-PVR KZ 4 2P+1C česky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra softwarového inženýrství
Anotace:

Předmět studentům přiblíží pokročilejší možnosti virtuální reality.

Kurz volně navazuje na již běžící grafické předměty, hlavně na vytváření 3D modelů v Blenderu, a mimo jiné seznámí studenty s jejich aplikací ve virtuální realitě.

V přednáškách se kurz zaměří na technologii virtuální reality, její využití v různých aplikacích a bude se také zabývat vytvářením aplikací v dostupných 3D enginech (hlavně Unity3D). Náplní cvičení bude tvorba VR aplikací v Unity3D.

Předmět bude volně propojen s chystaným předmětem VHS (virtuální herní světy, Radek Richtr), studenti budou moci znalosti získané v tomto předmětu aplikovat ve virtuální realitě, případně přímo tvořit komplexní hru pro VR.

Od B201 je vypisována nová, ekvivalentní verze předmětu NI-PVR.

Požadavky:

Předmět nemá žádné požadavky,

Osnova přednášek:

1. Úvod do virtuální reality a její historie.

2. Dostupná zařízení a technická řešení VR.

3. Možnosti vývoje aplikací pro VR.

4. Programování aplikací ve VR.

5. Unity3D pro VR aplikace a pokročilejší metody vývoje I.

6. Unity3D pro VR aplikace a pokročilejší metody vývoje II.

7. Uživatelské rozhlaní aplikací.

8. 3D modelování pro a ve virtuální realitě.

9. Současné komerční využití VR.

10. Snímání uživatelských akcí a zpětná vazba.

11. Smíšená realita (AR).

12. Matematika skrytá ve VR a AR.

Osnova cvičení:

1. Zadání semestrální práce.

2. Seznámení s headsetem, instalací v místnosti, ovládáním ve vybraných aplikacích.

3. Unity3D, vytvoření projektu, import objektů, import pluginů pro podporu VR, kompilace aplikace

4. Modelování v Blenderu, texturování, export do Unity3D.

5. Interakce s objekty, teleportace po scéně, vytvoření jednoduché interaktivní aplikace (např. basketbal).

6. Kontrolní bod pro semestrální práci (interaktivní scéna), prezentace své práce.

7. Uživatelské rozhraní aplikace (tlačítka, menu), úvod do skriptování v Unity3D.

8. Tvorba rozsáhlejší scény, terén, stromy,…

9. Animace objektů.

10. Pokročilejší skriptování v Unity3D, aplikační logika.

11. Jednoduchá aplikace pro smíšenou realitu v Unity3D.

12. Prezentace semestrálních prací.

Cíle studia:

Studenti, kteří předmět absolvují, by měli mít podrobné znalosti VR (hw, sw) a být schopni udělat vlastní aplikaci v Unity3D.

Studijní materiály:

Teorie k předmětu vychází z aktuální dostupné literatury o VR. Cvičení využívá Unity3D, aktuálně jeden z nejpoužívanějších 3D enginů,který je plně multiplatformní, pro nekomerční nebo nízkorozpočtové použití zdarma.

Poznámka:

Předmět je nahrazen ekvivalentním NI-PVR

Tento předmět obsahově navazuje na bakalářský předmět Virtuální realita I

https://courses.fit.cvut.cz/MI-PVR/

Další informace:
https://courses.fit.cvut.cz/MI-PVR/
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 21. 11. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet5861606.html