Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2019/2020

Vytváření grafického obsahu

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
BE4B39VGO Z,ZK 6 2P+2C
Předmět nesmí být zapsán současně s:
Vytváření grafického obsahu (B4B39VGO)
Předmět je náhradou za:
Vytváření grafického obsahu (B4B39VGO)
Přednášející:
Ladislav Čmolík (gar.)
Cvičící:
Ladislav Čmolík (gar.)
Předmět zajišťuje:
katedra počítačové grafiky a interakce
Anotace:

Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s metodami vytváření 2D a 3D grafického obsahu a jejich použitím v praxi. Studenti a studentky se naučí navrhnout a vytvořit prostorovou scénu, vytvořit a přidat textury imitující geometrické detaily a materiály (např. povrch stěny, dřevo, oblohu) a rozmístit a nastavit osvětlení. Zároveň se naučí nezbytné pojmy a principy z oblasti počítačové grafiky. Předmět bude v zimním semestru 2019/2020 nahrazen variantou v angličtině BE4B39VGO. https://moodle.fel.cvut.cz/course/B4B39VGO

Požadavky:

Žádné.

Osnova přednášek:

1. Úvod do problematiky vytváření grafického obsahu, matematika pro počítačovou grafiku

2. Taxonomie reprezentací 2D a 3D těles

3. Hraniční reprezentace 2D a 3D těles

4. Modelování 2D a 3D těles

5. Pokročilé modelování 3D těles

6. Rastrová grafika

7. Rastrová grafika ve 3D modelování

8. Světlo a barvy

9. Světlo a barvy ve 3D modelování

10. Procedurální modelování

11. Řízení úrovní detailu

12. Vizuální efekty

13. Virtuální a rozšířená realita

14. Rezerva

Osnova cvičení:

1. Úvod do problematiky vytváření grafického obsahu, matematika pro počítačovou grafiku

2. Taxonomie reprezentací 2D a 3D těles

3. Hraniční reprezentace 2D a 3D těles

4. Modelování 2D a 3D těles

5. Pokročilé modelování 3D těles

6. Rastrová grafika

7. Rastrová grafika ve 3D modelování

8. Světlo a barvy

9. Světlo a barvy ve 3D modelování

10. Procedurální modelování

11. Řízení úrovní detailu

12. Vizuální efekty

13. Virtuální a rozšířená realita

14. Zápočty

Cíle studia:

Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s metodami vytváření 2D a 3D grafického obsahu a jejich použitím v praxi.

Studijní materiály:

[1] Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005.

[2] I. Kerlow, Mistrovství 3D animace, Computer Press, 2011.

Poznámka:

https://moodle.fel.cvut.cz/course/BE4B39VGO

Další informace:
https://moodle.fel.cvut.cz/course/BE4B39VGO
Rozvrh na zimní semestr 2019/2020:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost KN:E-127
Čmolík L.
09:15–10:45
(přednášková par. 1)
Karlovo nám.
Kotkova cvičebna K4
místnost KN:E-327
Čmolík L.
11:00–12:30
(přednášková par. 1
paralelka 101)

Karlovo nám.
Solarium K327
místnost KN:E-327
Čmolík L.
12:45–14:15
(přednášková par. 1
paralelka 102)

Karlovo nám.
Solarium K327

Rozvrh na letní semestr 2019/2020:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 16. 2. 2020
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet5779506.html