Service design
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
G16C0201 | Z,ZK | 3 | 0P+2C | česky |
- Vztahy:
- Předmět G16C0201 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět 32MC-P-SDES-01 (vztah je symetrický)
- Předmět G16C0201 může být splněn v zastoupení předmětem 32MC-P-SDES-01
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Design služeb neboli Service Design je v České republice velmi mladý obor. Jedná se způsob, kterým lze vyvíjet produkty, služby nebo online aplikace. Jedná se o přístup, který řeší nastavení obchodního modelu a obchodní výzvy, kdy základem je zákazník a jeho potřeby. Filozofií tohoto přístupu je zaměřit se na problémy zákazníka a konkrétního uživatele produktu nebo služby. Zákazník je v centru všeho dění, u všeho co děláme a měl by být příčinou toho, jak to děláme.
- Požadavky:
-
Semestrální práce, písemný test.
•Účast studentů a aktivita na seminářích 0-20 bodů
•Semestrální práce 0-40 bodů
•Písemný test 0-40 bodů
- Osnova přednášek:
-
Předmět je vyučován pouze ve formě cvičení.
- Osnova cvičení:
-
1.Úvod do Human Centered Designu, základní pojmy
2.Service design – proces a jeho fáze, principy návrhu a designu mobilních aplikací a digitálních služeb
3.Role Service designéra v agilním projektovém týmu, principy dodávky inovace
4.Discovery fáze – analýza konkurence, inspirace
5.Role zákazníka v designovém procesu – zákazník, uživatel, definice zákaznické cesty
6.Service Design a definice výzkumu – zadání výzkumu, principy, rekrutační kritéria, příprava dotazníku
7.Uživatelský výzkum prakticky 1
8.Nápady a ideační proces
9.Principy tvorby konceptu aplikace
10.Uživatelský výzkum prakticky 2
11.Finding work shop a tvorba prototypu aplikace
12.Service Blueprint
13.Principy facilitace WS
14.Shrnutí a závěr kurzu
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy Service Designu. Digitalizace a následný přenos produktů a služeb do digitálního prostředí a promítnutí potřeb zákazníka je jednou z cest, jak může podnik uspět v globálním a konkurenčním prostředí.
Předpokládanými výstupy kurzu jsou:
•Znalost service designu jako oboru
•Získat teoretické a praktické znalosti a dovednosti
•Schopnost uplatit tyto znalosti a dovednosti v rámci designu mobilních aplikací
•Schopnost promítnout potřeby zákazníka do designového procesu návrhu digitální služby
•Schopnost vést agilní projektový tým designovým procesem
•Znalost nástrojů, které je možné v rámci Service Designu uplatnit
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
Stickdorn, M. et al. (2018). This is Service Design Doing. O´Reilly Media.Canada. ISBN 978-1-491-92718-2.
Lewrick, M., et al. (2020). The Design Thinking Toolbox. Wiley. Glasgow. ISBN 978-1-11962919-1.
Doporučená literatura:
Stickdorn, M. et al. (2018). This is Service Design Methods. O´Reilly Media.Canada. ISBN 978-1-492-03959-4.
Lewrick, M., et al. (2020). The Design Thinking Playbook. Wiley. Glasgow. ISBN 978-1-11946747-2.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Financial Management (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Regional Studies (povinně volitelný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Process Management (povinný předmět)
- N-PRI-CP prezenční navazující studium od 21/22 Project Management (povinně volitelný předmět)
- Process Management, prezenční - 22/23 (povinně volitelný předmět)
- Financial management, AR 22/23, prezenční forma (povinně volitelný předmět)
- Regional Studies, prezenční forma, AR 22/23 (povinně volitelný předmět)
- Project management, prezenční forma, AR 2022/2023 (povinně volitelný předmět)