Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Startupový projekt

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
01SUP KZ 2 2P+0C česky
Garant předmětu:
Přemysl Rubeš
Přednášející:
Přemysl Rubeš
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
katedra matematiky
Anotace:

Znalosti předané studentům v průběhu doprovodných seminářů k projektu: Start-up, definice, příklady, technologie vs. Produkt, fáze start-upu a klíčové aktivity v každé z nich od nápadu po první platící zákazníky. Nápad a práce s ním. Analýza trhu, konkurence, Porter’s 5 forces, value proposition, target market. Produkt. Definice, stavba produktu, metodologie lean startup, human centric design. Business modely, monetizace, druhy firem – SaaS, Marketplace, Služby, Trading atp. Obchod, prodej, nejpalčivější místo českých start-upů. Jak prodávat technologické produkty? Efektivní komunikace, prezentace, prodej, networking, budování vztahů. Financování, vztahy s investory, fungování VC fondů, kolik potřebuje start-up peněz? Stavba business plán. Sebe-disciplína, pracovní návyky, time-management, efektivita, produktivita, GTD. Trh, globální firmy, technologické trendy, business analýza. Základy teorie rozhodování, behaviorální ekonomie, neurověd

Požadavky:
Osnova přednášek:
Osnova cvičení:
Cíle studia:

Schopnosti: Umět nastartovat podnikání postavené na škálovatelném produktu vytvořeném na základě znalostí získaných při studiu FJFI. Kriticky přemýšlet o životaschopnosti inovativního nápadu a projektu. Postavit a prezentovat podnikatelský nápad, plán, slovně, v prezentaci i v excelu. Oslovit potenciální zákazníky, partnery, spoluzakladatele a investory s relevantní a srozumitelnou nabídkou. Uřídit produktový vývoj. Umět rozlišit klíčové aktivity v jednotlivých fázích rozjezdu firmy. Umět zavést základní pracovní návyky, organizovat čas, úkoly, obchodní i interní komunikaci. Orientovat se na trhu a chápat motivace jednotlivých hráčů. Umět spolupracovat a komunikovat v týmu i napříč obory, zaměřeními i sektory.

Znalosti: Dynamiky začínající technologické firmy, fáze rozvoje. Metodologie produktového vývoje. Logika start-up financování a principy investic. Business modely a koncepty. Základní výkonostní a ekonomické ukazatele začínajících firem. Přehled o globálním trhu, světových technologických trendech a jejich souvislosti s obory vyučovanými na FJFI. Základní koncepty řízení lidí a firmy, obchodu.

Studijní materiály:

Petr Thiel: Zero to one, Eric Ries: Lean startup, Ben Horowitz: Hard thing about hard things, David Allen: Getting things done, Angela Duckworth: Grit, Carol Dweck: Mindset, Stephen Covey: 7 Habits of Highly Effective People, Petr Ludwig: Konec prokrastinace, Daniel Kahneman: Thinking Fast and Slow, Andy Grove: High Output Management, Dan Pink: Drive, Sell is human, When,

Internet sources: Harvard Business Review, Eric Barker blog, Forbes, CB Insights, Mattermark, TechCrunch, Crunchbase, qz.com

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt
místnost TR:207
Rubeš P.
16:00–17:50
(přednášková par. 1)
Trojanova 13
učebna 207

Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 10. 12. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6346706.html