Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
U63C4402 | Z,ZK | 6 | 16B | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut ekonomických studií
- Anotace:
-
Nejen významný rozvoj vědy a techniky má zásadní vliv na proměnu didaktických prostředků. V současné době zaujímají stále významnější místo v činnosti učitele i žáka při vyučování. I v budoucnosti lze předpokládat, že tato jejich pozice ve vzdělávacím procesu může ještě s rozvojem vědy a techniky posílit. Didaktický prostředek je také další základní didaktická kategorie. V tomto předmětu se budeme věnovat základní charakteristice, přehledu didaktických prostředků a didaktické funkci a kategorizace učebních pomůcek. V řadě technických předmětů žáci často pracují v laboratořích, proto součástí je didaktika práce v laboratoři (klasické, vzdálené, virtuální) a její specifika. Podrobněji se zaměříme na motivaci v laboratoři, přípravu laboratorních úloh a úloh pro praktické činnosti a ověřování připravenosti žáků na laboratorní úlohy. Intenzifikace vzdělávání staví v současné době vztah učitele a moderních elektronických technik do jiné polohy. Je nutné se zabývat otázkou:„Jak má dobrý učitel využívat elektronické možnosti vzdělávání, aby tak zvýšil didaktickou účinnost svého pedagogického působení?“.
- Požadavky:
-
Základní ICT gramotnost.
Dovednost orientovat se v řešení otázek vyučovacího procesu.
Aplikovat získané poznatky do výuky učitele odborných předmětů.
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Konkrétně formulovat zapojení didaktických prostředků u vybraného učiva na úrovni výukových celků.
Porozumět rozdílům mezi virtuální a vzdálenou laboratoří, rozšířenou a virtuální realitou a umět je aplikovat u řešení vybraných technických úloh.
Charakterizovat základní pojmy, poznávací proces, základní koncepce programového učení.
Formulovat vhodné úlohy pro svou odbornost.
Zvolit a zdůvodnit vhodnou laboratorní úlohu podle zaměření předmětu výuky.
Orientovat se v možnostech využívání různých didaktických prostředků v odborném vyučování.
- Studijní materiály:
- Poznámka:
-
Z důvodu situace COVID 19 zakončení předmětu bude distančně. Zadání úlohy proběhlo v rámci naší WhatsApp skupiny. Obhájení práce proběhne také přes WhatsApp (popřípadě jinou dohodnutou aplikaci např. MSTeams atp.).
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B-UOP-komb. forma od 16/17 (povinný předmět)
- B-UPV.komb.forma od 16/17 (povinný předmět)
- B-UOP-kombinovaná forma od 17/18 (povinný předmět)
- B-UPV-komb. forma od 17/18 (povinný předmět)
- B-UOP kombinovaná forma od 18/19 (povinný předmět)
- B-UPV-K kombinovaná forma od 18/19 (povinný předmět)
- B-UOP kombinovaná forma od 19/20 (povinný předmět)
- B-UPV-K kombinovaná forma od 19/20 (povinný předmět)
- B-UPV-K kombinovaná forma od 20/21 (povinný předmět)