Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2022/2023
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Programování grafických aplikací

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
BI-PGA Z,ZK 5 2P+2C česky
Garant předmětu:
Radek Richtr
Přednášející:
Jiří Chludil, Radek Richtr
Cvičící:
Jiří Chludil, Radek Richtr
Předmět zajišťuje:
katedra softwarového inženýrství
Anotace:

Předmět srozumitelným způsobem představí možnosti současných profesionálních nástrojů pro editaci obrazu, videa, 3D animací (GIMP, Blender, ...), správu multiprojekčních systémů (CAVE, SAGE) a jejich využití k vizualizaci specifických dat (3D scény, rozsáhlé grafy, matematická data, ...).

Důraz bude kladen zejména na možnosti jejich dalšího rozšíření, a to jak s využitím vestavěných skriptovacích jazyků, tak i implementací vlastních zásuvných modulů (plug-inů) či přímého nativního rozšíření.

Požadavky:

BI-MGA, BI-PYT

Osnova přednášek:

1) Základy metodiky programování pluginů, úvod do problematiky (GIMP, Photoshop, Blender, Maya, .)

2) 2D grafika - GIMP: Úvod, metodika zásuvných modulů

3) 2D grafika - GIMP: Výpočetní metody, konvoluce, filtry

4) 2D grafika - GIMP: Metodika programování pluginů

5) 2D grafika - GIMP: Metodika programování pluginů II.

6) 3D grafika - Blender: Úvod, metodika, využití jazyka Python

7) 3D grafika - Blender: Pokročilé texturovací moduly

8) 3D grafika - Blender: Pokročilé osvětlovací modely

9) 3D grafika - Blender: Programování pluginů v jazyce Python I.

10) 3D grafika - Blender: Přehled a programování pluginů v jazyce Python II.

11) Vizualizace dat - SAGE a CAVE: Architektura

12) Vizualizace dat - SAGE: metodika programování (SAGE1 a SAGE2)

Osnova cvičení:

1) GIMP - Úvod, vytváření rozšíření

2) GIMP - Úlohy na cvičení, zadání první semestrální práce

3) Konzultační cvičení

4) Kontrola první semestrální práce

5) Blender - Úvod, využití jazyka Python v nástroji Blender

6) Blender - Úlohy na cvičení, programování zásuvných modulů

7) Blender - Úlohy na cvičení, zadání druhé semestrální práce

8) Konzultační cvičení

9) Kontrola druhé semestrální práce

10) SAGE a CAVE - Úvod, úlohy na cvičení, zadání semestrální práce

11) Konzultační cvičení

12) Kontrola třetí semestrální práce

Cíle studia:

Absolvent předmětu bude rozumět základním metodikám a myšlenkám (bez nutnosti užití konkrétního sw) užití a především rozšíření současných profesionálních nástrojů pro editaci multimediálního obsahu.

Studijní materiály:
Poznámka:

Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-PGA/

Na tento předmět navazuje v magisterském studiu předmět Počítačová grafika 1.

Další informace:
https://courses.fit.cvut.cz/BI-PGA/
Rozvrh na zimní semestr 2022/2023:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost T9:302
Chludil J.
Richtr R.

12:45–14:15
(přednášková par. 1)
Dejvice
NBFIT učebna
místnost T9:350
Chludil J.
Richtr R.

14:30–16:00
(přednášková par. 1
paralelka 101)

Dejvice
NBFIT PC ucebna
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2022/2023:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 7. 6. 2023
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet3460806.html