Multimediální a grafické aplikace
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
BI-MGA | Z,ZK | 5 | 2P+2C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Studenti se prakticky seznámí s multimediálními technologiemi a aplikacemi pro 2D/3D grafiku, bitmapovou i vektorovou. Seznámí se se současnými nástroji pro práci s obrazem, videem, 3D grafikou a animací. Naučí se základní techniky tvorby a úpravy v počítačové grafice, grafické formáty a komprimační technologie. Naučí se používat multimediální přenosové a reprezentační soustavy, včetně zpracování multimédií v reálném čase. Pochopí princip činnosti a využití grafických karet. Získají řadu praktických dovedností, jako je vektorizování rastrových obrázků, retuš fotografií či tvorba 3D modelů.
- Požadavky:
-
Vstupním požadavkem je uživatelská znalost operačního systému Linux nebo Windows, znalost tvorby statických webových stránek.
Podrobné požadavky jsou uvedeny na stránce:
- Osnova přednášek:
-
1. Základy multimediálních technologií.
2. 2D bitmapová a vektorová grafika.
3. Vnímání barvy a barevné prostory pro počítačovou grafiku.
4. Přenosové soustavy obrazového signálu pro TV a projekci.
5. Technologie komprimace obrazu pro archivaci a přenos.
6. Obrazové bitmapové formáty.
7. Princip ukládání a přenosu videa a jeho formáty.
8. Principy promítání ve 3D, reprezentace objektů, kamera.
9. Techniky 3D modelování - základní principy a taxonometrie nástrojů.
10. Real-time 3D grafika, úroveň detailu (LoD modely).
11. [2] Architektury a aplikace grafických karet (GPU).
13. Snímání pohybu pro počítačovou grafiku.
- Osnova cvičení:
-
1. Organizace cvičení, zadání semestrální práce, způsob hodnocení.
2. [3] Práce s 2D bitmapovým editorem.
3. [2] Práce s 2D vektorovým editorem.
4. [4] Práce s 3D editorem.
5. Práce s DTP programem.
6. Systém TeX.
7. Konzultace k semestrální úloze.
8. Zápočet.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je studentům poskytnout teoretické základy počítačové grafiky a přehledně je seznámit s multimediálními aplikacemi a aplikacemi počítačové grafiky. V průběhu semestru mají studenti vypracovávat části komplexní semestrální práce.
- Studijní materiály:
-
1. Foley D. J. et al. : Computer Graphics: Principles and Practice in C. Addison-Wesley, 2013. ISBN 978-0201848403.
- Poznámka:
-
Informace o předmětu a výukové materiály naleznete na https://courses.fit.cvut.cz/BI-MGA/
- Další informace:
- https://courses.fit.cvut.cz/BI-MGA/
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Bc. program Informatika, pro fázi studia bez oboru, 2015-2020 (VO)
- Bc. obor Bezpečnost a informační technologie, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Teoretická informatika, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Počítačové inženýrství, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Informační systémy a management, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Softwarové inženýrství, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Webové inženýrství, 2015-2020 (volitelný předmět)
- Bc. obor Webové a softwarové inženýrství, zaměření Počítačová grafika, 2015-2020 (povinný předmět zaměření)
- Bc. obor Znalostní inženýrství, 2018-2020 (volitelný předmět)