Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2020/2021

Profesní tělesná výchova I. – zvyšování fyzické zdatnosti

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
F7PBZPTV1 Z 1 2C česky
Přednášející:
Cvičící:
Jiří Drnek (gar.)
Předmět zajišťuje:
Ústav tělesné výchovy a sportu
Anotace:

Cílem studia je seznámit studenty s konceptem kondičního tréninku, tj. ukázat jim snadno dostupné metody a tréninkové prostředky vedoucí k nárůstu úrovně obratnosti, rychlosti, síly a vytrvalosti. Plněním testů dostávají přehled o úrovni své fyzické zdatnosti.

Požadavky:

Forma ověření studijních výsledků: měření testů (čas, vzdálenost, estetika).

Požadavky na studenta: aktivní účast na cvičeních, splnění limitů fyzických testů.

Osnova přednášek:

Není

Osnova cvičení:

Témata cvičení:

1. týden Obratnost: krátký výklad, ukázka cvičení, zařazení jednotlivých cviků do kondiční tréninkové jednotky, testování.

2. týden Kloubní pohyblivost: krátký výklad, ukázka cvičení, zařazení jednotlivých cviků před (a po) kondiční tréninkovou jednotku.

3. týden Orientace v prostoru: krátký výklad, ukázka cvičení, zařazení jednotlivých cviků do kondiční tréninkové jednotky, testování.

4. týden Síla: krátký výklad, ukázka cvičení, zařazení jednotlivých cviků cílených především na posilování vlastní vahou těla do kondiční tréninkové jednotky, testování.

5. týden Rychlost: krátký výklad, ukázka cvičení, zařazení jednotlivých cviků do kondiční tréninkové jednotky, testování.

6. týden Vytrvalost: krátký výklad, ukázka cvičení, zařazení jednotlivých cviků do kondiční tréninkové jednotky, testování.

7. týden Rychlostní vytrvalost: zařazení jednotlivých cviků do kondiční tréninkové jednotky, testování.

8.–9. týden Komplexní lekce: kondiční tréninkové jednotky, které vedou ke zvyšování úrovně všech pohybových schopností – obratnosti, rychlosti, síly, vytrvalosti.

10.–14. týden Opakování, kondiční lekce, plnění zápočtů.

Cíle studia:
Studijní materiály:

Povinná literatura:

•KOLOUCH, Vladimír a Lenka KOLOUCHOVÁ. Kondiční kulturistika. Praha: Olympia, 1990, 139 s. ISBN 80-7033-041-4.

•KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Kondiční trénink. Praha: Grada, 2007, 193 s. ISBN 978-80-247-2197-2.

•VALJENT, Zdeněk. Výchova k aktivnímu životnímu stylu: nejen zdravotnických záchranářů. Praha: České vysoké učení technické, 2013, 87 s. ISBN 978-80-01-05367-6.

Doporučená literatura:

•TLAPÁK, Petr. Tvarování těla pro muže i ženy. 10 vyd. Praha: Arsci, 2014, 264 s. ISBN 80-86078-00-0.

•STACKEOVÁ, Daniela. Fitness manuál pro ženy. Cvičení ve fitness centru. Praha: Grada, 2013, 136 s. ISBN 978-80-247-4437-7.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2020/2021:
Rozvrh není připraven
Rozvrh na letní semestr 2020/2021:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 24. 1. 2021
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet6138106.html