Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Marketingové strategie

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
A1M16MAS Z,ZK 5 1+3s česky
Prerekvizita:
Marketing (A1M16MAR)
Management výroby (A1M16MAV)
Přednášející:
Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
Cvičící:
Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
Předmět zajišťuje:
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
Anotace:

Realizace marketingových principů na základě případů z praxe. Analýza marketingových strategií v různých tržních situacích. Volba strategické jednotky, situační analýza, použití metod strategické analýzy. Realizace principů tržní orientace firmy, flexibility a zvýšení konkurenční schopnosti. Ekonomické hodnocení marketingových opatření. Případové studie jsou zaměřeny na různé oblasti: produktová, sortimentní a servisní politika, cenová a kondiční politika, komunikační politika a distribuční politika. Převažuje týmová práce mimo vlastní výuku (příprava řešení a prezentace).

Požadavky:

Předpokládá se absolvování předmětu A1M16MAR, A1M16MAV

viz https://ekonom.feld.cvut.cz/web/index.php?option=com_content&task=section&id=7&Itemid=236

Osnova přednášek:

1.Marketingové strategie, vytvoření 3-členných týmů

2.

3.Metody strategické analýzy

4.

5.Ansoffova matice výrobek/trh

6.

7.Kotlerovy strategie konkurenčního chování

8.

9.Porterova teorie konkurenční výhody

10.

11.Synergické strategie

12.

13.Implementace strategií

14.Závěrečné hodnocení

Osnova cvičení:

1.Marketingová strategie, vytvoření 3-členných týmů

2.Metody strategické analýzy, zadání případové studie

3.Prezentace vybraného týmu, soutěž, diskuze. Zadání nové studie.

4.dtto

5.dtto

6.dtto

7.dtto

8.dtto

9.dtto

10.dtto

11.dtto

12.dtto

13.dtto

14.Hodnocení, zápočet

Cíle studia:
Studijní materiály:

1.Tomek, G., Vávrová, V.: Střety marketingu, C.H.Beck, Praha 2004

2.Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011

3.Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012

4.Tomek, G., Vávrová, V. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0

5.Meffert, H.: Marketing-Management. Grada, Praha 1996

6.Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001

7.David, F.R.: Strategic Management, Prentice Hall, 2001

Poznámka:

Rozsah výuky v kombinované formě studia: 7p+9s

Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
místnost Z2:B1-356
Tomek G.
Vávrová V.

09:15–10:00
(přednášková par. 1)
Zikova ulice
Konzultační místnost
místnost Z2:B1-356
Vávrová V.
10:00–12:30
(paralelka 1)
Zikova ulice
Konzultační místnost
St
Čt

Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet12545804.html