Marketingové strategie
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
A1M16MAS | Z,ZK | 5 | 1+3s | česky |
- Prerekvizita:
- Marketing (A1M16MAR)
Management výroby (A1M16MAV) - Přednášející:
- Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
- Cvičící:
- Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
- Předmět zajišťuje:
- katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
- Anotace:
-
Realizace marketingových principů na základě případů z praxe. Analýza marketingových strategií v různých tržních situacích. Volba strategické jednotky, situační analýza, použití metod strategické analýzy. Realizace principů tržní orientace firmy, flexibility a zvýšení konkurenční schopnosti. Ekonomické hodnocení marketingových opatření. Případové studie jsou zaměřeny na různé oblasti: produktová, sortimentní a servisní politika, cenová a kondiční politika, komunikační politika a distribuční politika. Převažuje týmová práce mimo vlastní výuku (příprava řešení a prezentace).
- Požadavky:
-
Předpokládá se absolvování předmětu A1M16MAR, A1M16MAV
- Osnova přednášek:
-
1.Marketingové strategie, vytvoření 3-členných týmů
2.
3.Metody strategické analýzy
4.
5.Ansoffova matice výrobek/trh
6.
7.Kotlerovy strategie konkurenčního chování
8.
9.Porterova teorie konkurenční výhody
10.
11.Synergické strategie
12.
13.Implementace strategií
14.Závěrečné hodnocení
- Osnova cvičení:
-
1.Marketingová strategie, vytvoření 3-členných týmů
2.Metody strategické analýzy, zadání případové studie
3.Prezentace vybraného týmu, soutěž, diskuze. Zadání nové studie.
4.dtto
5.dtto
6.dtto
7.dtto
8.dtto
9.dtto
10.dtto
11.dtto
12.dtto
13.dtto
14.Hodnocení, zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1.Tomek, G., Vávrová, V.: Střety marketingu, C.H.Beck, Praha 2004
2.Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011
3.Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012
4.Tomek, G., Vávrová, V. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0
5.Meffert, H.: Marketing-Management. Grada, Praha 1996
6.Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001
7.David, F.R.: Strategic Management, Prentice Hall, 2001
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 7p+9s
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: