Logo ČVUT
Loading...
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2011/2012

Marketing

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
A1M16MAR Z,ZK 5 2+2s česky
Přednášející:
Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
Cvičící:
Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
Předmět zajišťuje:
katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
Anotace:

Marketing management. Idea marketingu a jeho úloha v řízení firmy. Marketingový výzkum a marketingový informační systém. Analýza marketingových informací. SWOT analýza. Nákupní chování, užitná hodnota produktu, spokojenost zákazníka. Tržní segmentace. Marketingové plánování. Analytické metody (poziční mapa, analýza cyklu životnosti produktu, výrobková portfolia, hodnototvorný řetezec, benchmarking atd.) Volba a realizace marketingové strategie. Marketingový mix. Produktová, sortimentní a servisní politika. Kontraktační politika. Komunikační politika. Distribuční politika. Marketingový kontroling a audit, organizace marketingu.

Požadavky:

viz https://ekonom.feld.cvut.cz/web/index.php?option=com_content&task=section&id=7&Itemid=236

Osnova přednášek:

1.Management a marketing

2.Marketingová koncepce řízení firmy

3.Marketingový výzkum

4.Chování poptávajících a segmentace trhu

5.Strategické marketingové plánování

6.Analytické metody strategického plánování

7.Marketingový mix

8.Výrobková, sortimentní a servisní politika

9.Inovace, diferenciace, variace

10.Kontraktační politika, tvorba cen

11.Komunikační politika

12.Volba odbytových cest a prodej

13.Volba marketingových strategií v různých situacích

14.Postavení a organizace marketingu v rámci firmy

Osnova cvičení:

1.Manažerský kruh, nástroje managementu

2.Koncepce managementu, marketingová koncepce

3.Marketingový výzkum - formy, metody

4.Volba metody výzkumu

5.Dotazování, hodnocení výsledku

6.Analýza silných a slabých stránek

7.Cyklus životnosti výrobku

8.Výrobkové portfolio

9.Výrobková politika firmy

10.Cenová politika

11.Volba reklamního prostředku

12.Marketingová strategie, marketingový mix

13.Závěrečný test

14.Hodnocení, zápočet

Cíle studia:
Studijní materiály:

1. Tomek, G., Vávrová, V.: Marketing od myšlenky k realizaci, 3. aktualizované a doplněné vydání, Praha: Professional Publishing, 2011

2.Tomek, G., Vávrová, V.: Vize tržního úspěchu, Praha: Professional Publishing, 2012

3.Tomek, G., Vávrová, V.: Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C. H. Beck 2009. ISBN 978-80-7400-098-0

4.Kotler, P.: Marketing management. 10. rozs. vydání,Grada Publishing, Praha 2001

5.Kotler, P.: Marketing Management. 10th Edition, Prentice-Hall Inc. 2000

6.Randall, G.: Principles of Marketing, Thomson Learning 2001

7.Tomek G., Vávrová V., Vašíček, J.: Marketing v energetice, Grada Publishing, 2002

8.Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001

Poznámka:

Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6s

Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
místnost Z2:B1-346
Tomek G.
11:00–12:30
(přednášková par. 1)
Zikova ulice
Ucebna K316
Út
St
místnost Z2:B1-356
Vávrová V.
12:45–14:15
(přednášková par. 1
paralelka 101)

Zikova ulice
Konzultační místnost
místnost Z2:B1-346
Vávrová V.
14:30–16:00
(přednášková par. 1
paralelka 102)

Zikova ulice
Ucebna K316
místnost Z2:B1-346
Vávrová V.
16:15–17:45
(přednášková par. 1
paralelka 103)

Zikova ulice
Ucebna K316
Čt

Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 9. 7. 2012
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese http://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet12543804.html