Management výroby
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
A1M16MAV | Z,ZK | 5 | 2+2s | česky |
- Přednášející:
- Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
- Cvičící:
- Věra Vávrová (gar.), Gustav Tomek (gar.)
- Předmět zajišťuje:
- katedra ekonomiky, manažerství a humanitních věd
- Anotace:
-
Charakteristika současné průmyslové výroby. Tržní orientace a úloha výroby při zajištění marketingové koncepce firmy a konkurenční výhody. Komplexní standardizace, normativní základna řízení výroby, komplexní standardizace a uplatnění flexibility a konkurenční schopnosti ve výrobním podniku. Management nákupu, výroby a odbytu. Typologie systému výroby. Systém operativního řízení výroby. Integrované operativní plánování. Operativní evidence výroby. Řízení výrobního procesu, nákupu a zásob. Kontroling výroby a nákupu. Změnové řízení. Řízení dodavatelského řetezce (Supply Chain Management).
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1.Management podniku a management výroby
2.Vztah marketingu a managementu výroby
3.Standardizace ve výrobním procesu
4.Standardizace výstupních a věcných vstupních prvků
5.Standardizace kombinací operativního řízení výroby
6.Význam standardizace z hlediska konkurenční schopnosti
7.Management a typologie systému
8.Operativní řízení výroby. Plánování odbytu
9.Plánování výroby
10.Plánování nákupu
11.Operativní evidence výroby. Řízení výrobního procesu
12.Řízení nákupu a zásob
13.Kontroling výroby a nákupu. Změnové řízení
14.Řízení dodavatelského řetězce
- Osnova cvičení:
-
1.Ekonomická stránka řízení výroby
2.Organizace výrobního procesu
3.Vztahy výroba, marketing, nákup
4.Standardizace výstupních prvků
5.Pohybové a časové studie
6.Analýza časových studií
7.Normování spotřeby materiálu
8.Stanovení pojistných zásob
9.Metody plánování výroby
10.Lhůtové plánování výroby, kapacity
11.Případová studie řízení výroby
12.Dtto
13.Závěrečný test
14.Hodnocení, zápočet
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
1.Tomek, G., Vávrová, V.: Řízení výroby. a nákupu, Grada, Praha 2007
2.Tomek, G., Vávrová, V.: Výrobek a jeho úspěch na trhu, Grada, Praha 2001
3.Tomek, G., Vávrová,V.: Střety marketingu, C.H.Beck, Praha 2004
4.Stevenson, W.J.: Operations Management, McGraw-Hill Inc, 2001
- Poznámka:
-
Rozsah výuky v kombinované formě studia: 14p+6s
- Rozvrh na zimní semestr 2011/2012:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2011/2012:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Elektrotechnika, energetika a management - Ekonomika a řízení elektrotechniky (povinný předmět oboru)