Didaktika chemie 1
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
15DIDCH1 | Z | 6 | 16B |
- Garant předmětu:
- Petr Distler
- Přednášející:
- Petr Distler, David Šarboch
- Cvičící:
- Petr Distler, David Šarboch
- Předmět zajišťuje:
- katedra jaderné chemie
- Anotace:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky výuky chemie a navázat tak na poznatky z obecné didaktiky
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
Kurikulární dokumenty s důrazem na výuku chemie
Dokumentace související s výukou chemie na úrovni školy (ŠVP, tematické plány, klíčové kompetence, kritéria hodnocení, mezipředmětové vztahy, průřezová témata.)
Organizační formy vyučování ve výuce chemie (faktory ovlivňující vyučovací proces, organizační formy práce individuální, skupinová, kooperativní apod.)
Učebnice, pracovní sešity a odborné knihy ve výuce chemie. Informační zdroje pro učitele chemických předmětů.
Specifika výuky obecné chemie
Očekávané výstupy a uspořádání učiva obecné chemie
Problematické úseky ve výuce obecné chemie
Specifika výuky anorganické chemie
Očekávané výstupy a uspořádání učiva anorganické chemie
Problematické úseky ve výuce anorganické chemie
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Student detailně ovládá znalosti a dovednosti středoškolské chemie s důrazem na učitelský nadhled nad tématy. Student rozumí souvislostem jednotlivých partií, zná cíle výuky jednotlivých témat i větších celků, a tyto znalosti umí využít jak k výuce, tak k tvorbě školních vzdělávacích programů a tematických plánů. Student zná konkrétní metody a formy výuky chemie, a vhodně je dokáže využít k přípravě vyučovacích hodin, studijních materiálů i výuce konkrétních cílů.
- Studijní materiály:
-
Povinná:
Dušek, B. (2009). Kapitoly z didaktiky chemie. Vyd. 2., přeprac. Praha: Vydavatelství VŠCHT.
Janoušková, S., a kol. (2013). Standardy pro základní vzdělávání Chemie. MŠMT.
Doporučená:
Jeřábek, J., a kol. (2017). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, v aktuálním znění.
Mokrejšová, O. (2009). Moderní výuka chemie. V Praze: Triton. ISBN 978-80-7387-234-2.
Petty, G. (2014). Evidence-based teaching: a practical approach. Second edition. Oxford University Press.
- Poznámka:
-
Kontakt: MS Teams, LMS Moodle, e-mail
- Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2025/2026:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Učitelství chemie pro střední školy (povinný předmět programu)