Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2025/2026

Digital Marketing

Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BE-P-DIMA-01 Z,ZK 6 2P+2C anglicky
Vztahy:
Předmět 32BE-P-DIMA-01 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět 32BC-P-DIMA-01 (vztah je symetrický)
Garant předmětu:
Ladislava Knihová
Přednášející:
Ladislava Knihová
Cvičící:
Ladislava Knihová
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Kurz Digital Marketing nabízí ucelený pohled na současné trendy digitálního marketingu, se zvláštním důrazem na využití umělé inteligence (AI) a porozumění chování spotřebitelů v digitálním prostředí. Studenti se seznámí s moderními marketingovými praktikami, od digitálního marketingového výzkumu a marketingu ve vyhledávačích přes tvorbu obsahu s podporou AI, jako jsou podcasty a storytelling. Kurz se dále věnuje video a mobilnímu marketingu, inovativním přístupům k sociálním sítím a rostoucímu vlivu influencer a affiliate marketingu. Zahrnuje také newslettery, displejovou a programatickou reklamu a řízení digitálních PR aktivit a reputace. S využitím analytiky a AI pro měření výkonnosti kurz vrcholí návrhem integrované digitální marketingové kampaně. Tento studijní program studenty vybaví znalostmi a praktickými dovednostmi potřebnými k úspěšné orientaci v rychle se vyvíjejícím digitálním prostředí.

Požadavky:

Pro úspěšné absolvování kurzu musí studenti splnit dva požadavky:

Zápočet:

Studenti vypracují a obhájí závěrečný projekt integrovanou digitální marketingovou kampaň. Hodnocení bude zaměřeno na:

- kreativitu a originalitu kampaně,

- jasnost a logiku strategického přístupu,

- správné používání odborné marketingové terminologie,

- schopnost efektivně komunikovat své nápady,

- aplikaci poznatků z oblasti digitálního marketingu, včetně využití nástrojů s podporou AI.

Zkouška:

Písemná nebo ústní zkouška ověřující znalosti z probíraných témat a správné používání odborné marketingové terminologie.

Osnova přednášek:

01_DIMA_Modern & AI-Driven Online Marketing

02_DIMA_Understanding Customer Behaviour in the Digital

03_DIMA_Digital Marketing Research

04_DIMA_Search Engine Marketing (SEM)

05_DIMA_Content Marketing with AI and Podcast Marketing Techniques

06_DIMA_Crafting Compelling Narratives: The Power of Storytelling in Marketing

07_DIMA_AI-Enhanced Video & Mobile Marketing

08_DIMA_Social Media Marketing

09_DIMA_Influencer and Affiliate Marketing

10_DIMA_Newsletters & Beyond: Rethinking Email Marketing

11_DIMA_Display and Programmatic Advertising

12_DIMA_Digital Public Relations and Goodwill Management

13_DIMA_Analytics and Performance Metrics & AI

14_DIMA_Creating an Integrated Digital Marketing Campaign

Osnova cvičení:

01_DIMA_Seminar_ChatGPT - Tonality in Conversation with Generative Language Models

02_DIMA_Seminar_Journey into the Soul of the Digital Customer: Understanding Today's Online Shoppers

03_DIMA_Seminar_From Questions to Insights: Building a Survey for Marketing Success

04_DIMA_Seminar_SEO: Optimize a Web Page with SEO Techniques

05_DIMA_Seminar_Fascinating World of Podcast Marketing

06_DIMA_Seminar_Storytelling: Crafting a Christmas Story for a Product Launch

07_DIMA_Seminar_Brand Narrative: Mastering Short-Form Video Storytelling

08_DIMA_Seminar_Craft Your Social Media Campaign

09_DIMA_Seminar_Influencer Marketing Bootcamp: The Challenges of Working with Influencers

10_DIMA_Seminar_Crossing the Limits of Newsletters: Innovative Concept of Email Marketing

11_DIMA_Seminar_Overcoming Banner Blindness and Ad Fatigue

12_DIMA_Seminar_Press Release Mastery: Crafting Compelling Press Releases

13_DIMA_Seminar_Methodological Preparation of Students Final Credit Projects

14_DIMA_Seminar_Students Final Credit Projects Presentations

Cíle studia:

Cílem kurzu Digital Marketing je vybavit studenty znalostmi a praktickými dovednostmi potřebnými pro úspěch v rychle se vyvíjejícím digitálním prostředí. Hlavní cíle jsou:

- porozumět současným trendům digitálního marketingu a chování spotřebitelů online,

- umět využívat nástroje s podporou AI při tvorbě obsahu, cílení a analytice,

- rozvíjet strategie napříč SEO/SEM, sociálními sítěmi, influencer, affiliate, e-mailovým, video a mobilním marketingem,

- efektivně řídit digitální PR a reputaci značky,

- měřit a optimalizovat výkonnost kampaní s využitím analytiky a AI,

- a v závěru kurzu navrhnout a představit integrovanou digitální marketingovou kampaň, která propojuje kreativitu, strategii a práci s daty.

Studijní materiály:

KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan and SETIAWAN, Iwan, 2024. Marketing 6.0: the future is immersive. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1-119-83521-9.

HARVARD BUSINESS REVIEW PRESS (ed.), 2023. HBR guide to AI basics for managers. Boston, Massachusetts: Harvard Business Review Press. HBR guides. ISBN 978-1-64782-443-3.

HD30.2 .H325 2023

KNIHOVÁ, Ladislava, 2024. AI Marketing Playbook: Jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-271-5226-1.

TM - Teacher's Materials

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
místnost DEJ:408
Knihová L.
16:00–17:30
(přednášková par. 1)
Dejvice
Učebna
místnost DEJ:408
Knihová L.
17:45–19:15
(paralelka 101)
Dejvice
Učebna
Čt

Rozvrh na letní semestr 2025/2026:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 18. 9. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8353506.html