Digital Marketing
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BE-P-DIMA-01 | Z,ZK | 6 | 2P+2C | anglicky |
- Vztahy:
- Předmět 32BE-P-DIMA-01 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět 32BC-P-DIMA-01 (vztah je symetrický)
- Garant předmětu:
- Ladislava Knihová
- Přednášející:
- Ladislava Knihová
- Cvičící:
- Ladislava Knihová
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Kurz Digital Marketing nabízí ucelený pohled na současné trendy digitálního marketingu, se zvláštním důrazem na využití umělé inteligence (AI) a porozumění chování spotřebitelů v digitálním prostředí. Studenti se seznámí s moderními marketingovými praktikami, od digitálního marketingového výzkumu a marketingu ve vyhledávačích přes tvorbu obsahu s podporou AI, jako jsou podcasty a storytelling. Kurz se dále věnuje video a mobilnímu marketingu, inovativním přístupům k sociálním sítím a rostoucímu vlivu influencer a affiliate marketingu. Zahrnuje také newslettery, displejovou a programatickou reklamu a řízení digitálních PR aktivit a reputace. S využitím analytiky a AI pro měření výkonnosti kurz vrcholí návrhem integrované digitální marketingové kampaně. Tento studijní program studenty vybaví znalostmi a praktickými dovednostmi potřebnými k úspěšné orientaci v rychle se vyvíjejícím digitálním prostředí.
- Požadavky:
-
Pro úspěšné absolvování kurzu musí studenti splnit dva požadavky:
Zápočet:
Studenti vypracují a obhájí závěrečný projekt integrovanou digitální marketingovou kampaň. Hodnocení bude zaměřeno na:
- kreativitu a originalitu kampaně,
- jasnost a logiku strategického přístupu,
- správné používání odborné marketingové terminologie,
- schopnost efektivně komunikovat své nápady,
- aplikaci poznatků z oblasti digitálního marketingu, včetně využití nástrojů s podporou AI.
Zkouška:
Písemná nebo ústní zkouška ověřující znalosti z probíraných témat a správné používání odborné marketingové terminologie.
- Osnova přednášek:
-
01_DIMA_Modern & AI-Driven Online Marketing
02_DIMA_Understanding Customer Behaviour in the Digital
03_DIMA_Digital Marketing Research
04_DIMA_Search Engine Marketing (SEM)
05_DIMA_Content Marketing with AI and Podcast Marketing Techniques
06_DIMA_Crafting Compelling Narratives: The Power of Storytelling in Marketing
07_DIMA_AI-Enhanced Video & Mobile Marketing
08_DIMA_Social Media Marketing
09_DIMA_Influencer and Affiliate Marketing
10_DIMA_Newsletters & Beyond: Rethinking Email Marketing
11_DIMA_Display and Programmatic Advertising
12_DIMA_Digital Public Relations and Goodwill Management
13_DIMA_Analytics and Performance Metrics & AI
14_DIMA_Creating an Integrated Digital Marketing Campaign
- Osnova cvičení:
-
01_DIMA_Seminar_ChatGPT - Tonality in Conversation with Generative Language Models
02_DIMA_Seminar_Journey into the Soul of the Digital Customer: Understanding Today's Online Shoppers
03_DIMA_Seminar_From Questions to Insights: Building a Survey for Marketing Success
04_DIMA_Seminar_SEO: Optimize a Web Page with SEO Techniques
05_DIMA_Seminar_Fascinating World of Podcast Marketing
06_DIMA_Seminar_Storytelling: Crafting a Christmas Story for a Product Launch
07_DIMA_Seminar_Brand Narrative: Mastering Short-Form Video Storytelling
08_DIMA_Seminar_Craft Your Social Media Campaign
09_DIMA_Seminar_Influencer Marketing Bootcamp: The Challenges of Working with Influencers
10_DIMA_Seminar_Crossing the Limits of Newsletters: Innovative Concept of Email Marketing
11_DIMA_Seminar_Overcoming Banner Blindness and Ad Fatigue
12_DIMA_Seminar_Press Release Mastery: Crafting Compelling Press Releases
13_DIMA_Seminar_Methodological Preparation of Students Final Credit Projects
14_DIMA_Seminar_Students Final Credit Projects Presentations
- Cíle studia:
-
Cílem kurzu Digital Marketing je vybavit studenty znalostmi a praktickými dovednostmi potřebnými pro úspěch v rychle se vyvíjejícím digitálním prostředí. Hlavní cíle jsou:
- porozumět současným trendům digitálního marketingu a chování spotřebitelů online,
- umět využívat nástroje s podporou AI při tvorbě obsahu, cílení a analytice,
- rozvíjet strategie napříč SEO/SEM, sociálními sítěmi, influencer, affiliate, e-mailovým, video a mobilním marketingem,
- efektivně řídit digitální PR a reputaci značky,
- měřit a optimalizovat výkonnost kampaní s využitím analytiky a AI,
- a v závěru kurzu navrhnout a představit integrovanou digitální marketingovou kampaň, která propojuje kreativitu, strategii a práci s daty.
- Studijní materiály:
-
KOTLER, Philip, KARTAJAYA, Hermawan and SETIAWAN, Iwan, 2024. Marketing 6.0: the future is immersive. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1-119-83521-9.
HARVARD BUSINESS REVIEW PRESS (ed.), 2023. HBR guide to AI basics for managers. Boston, Massachusetts: Harvard Business Review Press. HBR guides. ISBN 978-1-64782-443-3.
HD30.2 .H325 2023
KNIHOVÁ, Ladislava, 2024. AI Marketing Playbook: Jak ChatGPT a umělá inteligence mění svět marketingu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. ISBN 978-80-271-5226-1.
TM - Teacher's Materials
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2025/2026:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B0413P050061 Ekonomika a management (profesní studijní program) - počínaje od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ101 Marketing) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ102 Personální management) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ103 Řízení firemních procesů) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ104 Účetnictví) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ105 Manažerská informatika) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ106 Obchodní podnikání) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)