Reflexe pedagogické praxe
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
01RPP | Z | 3 | 6B | česky |
- Garant předmětu:
- Maksym Dreval
- Přednášející:
- Cvičící:
- Maksym Dreval
- Předmět zajišťuje:
- katedra matematiky
- Anotace:
-
V prakticky zaměřeném předmětu bude věnována speciální pozornost jak společnému hledání vhodných řešení na nejčastější nesnáze pedagogické praxe, tak i efektivním způsobům zvládání dynamických změn v současném vzdělávání.
Výuka staví zejména na cíleném budování bezpečného prostoru k reflexi vlastních dispozic k učení, ke sdílení a zpracování emocí i náročných témat z praxe, včetně prezentace a komunikace prvních pedagogických výstupů studentů.
Zařazené postupy: strukturovaná diskuze, zpětnovazebné rozhovory a mentoring.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem výuky je poskytnout budoucím učitelům základní seznámení s problematikou sepětí teorie s praxí a inspirovat je k užitečnému sdílení zkušeností z řízení pedagogického procesu. Dalším cílem je rozvíjet u studentů dovednost sebereflexe a schopnost náhledu na dispozice pro vlastní pedagogickou práci. V rámci praktických seminářů se cílí na reflexi realizovaných učebních situací.
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
Jones, R.W., & Pollard, A. (2020). A Reflective Teaching in Further, Adult and Vocational Education. Bloomsbery Publ.
Slezáková, J. (2020). Průvodce pedagogickou praxí. UPOL.
Doporučená literatura:
Fikarová, T., & Škubalová, T. (2019). Výukové kazuistiky k psychologickým předmětům společného základu. PedF MUNI.
Reed, M., & Brunson, R. (2018). Exploration of the efficacy of the case method of teaching. The CASE Journal, 14 (3), 362-371.
Trojan, V. (2018) Pedagogický proces a jeho řízení. (2. vyd.). Wolters Kluwer.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: