Didaktika matematiky II
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
01DIDM2 | Z,ZK | 6 | 16B | česky |
- Garant předmětu:
- Maksym Dreval
- Přednášející:
- Maksym Dreval
- Cvičící:
- Maksym Dreval
- Předmět zajišťuje:
- katedra matematiky
- Anotace:
-
Kurz je určen studentům učitelství matematiky. Student se obecně a podrobně seznámí s cíli (včetně taxonomie), naučí se efektivně využívat metody a formy výuky matematiky, ověřovat a hodnotit matematické znalosti a kompetence žáků. Student se seznámí s pohledem na výuku matematiky ze strany žáka poznávání, pojmotvorný proces, konstruktivistický přístup, problematické pasáže. Součástí kurzu je příprava a provedení mikrovýstupu studenta s následnou reflexí.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Student rozumí cílům výuky a vhodně pro ně volí formy, metody a prostředky výuky včetně netradičních. Dokáže flexibilně a vhodně připravovat a uzpůsobovat vyučovací hodinu. Student dokáže připravit kvalitní test a dokáže žáky zodpovědně a objektivně hodnotit. Student dokáže reflektovat schopnosti a výsledky žáků, zejména v problematických pasážích výuky.
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
Polák, J. Didaktika matematiky Jak učit matematiku zajímavě a užitečně. II. část Obecná didaktika matematiky. Nakladatelství Fraus, Plzeň, 2016.
Hejný, M. a Kuřina, F. Dítě, škola a matematika: konstruktivistické přístupy k vyučování. 2., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2009.
Doporučená literatura:
Hejný, M. et al. 25 kapitol z didaktiky matematiky. 1. díl. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2004.
Robová J. Integrace ICT jako prostředek aktivního přístupu žáků k matematice. Praha, PedF UK, 2012
Časopisy: Učitel matematiky, Matematika-fyzika-informatika, Sciencia in educatione
Současné a starší učebnice pro druhý stupeň základních škol a nižší ročníky víceletých gymnázií a pro střední školy.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: