Podpora talentovaných žáků
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
01PTZ | KZ | 4 | 12B | česky |
- Garant předmětu:
- Lubomíra Dvořáková
- Přednášející:
- Lubomíra Dvořáková
- Cvičící:
- Lubomíra Dvořáková
- Předmět zajišťuje:
- katedra matematiky
- Anotace:
-
Studenti se seznámí sproblémy identifikace nadaných a talentovaných žáků. Předmět se zaměřuje na podporu, rozvoj vědomostí a dovedností žáků ve školním, zájmovém i neformálním vzdělávání. Zvláštní pozornost je věnována návrhu tematických kroužků, účasti žáků na oborových olympiádách a středoškolské odborné činnosti, akcích vysokých škol pořádaných pro žáky SŠ a dalším rozvíjejícím mimoškolním aktivitám.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem je naučit budoucí učitele vyhledávat nadané žáky, rozvíjet jejich talent a posilovat zájem o dané obory.
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
Mudrák, J. Nadané děti a jejich rozvoj. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5089-7.
Fořtíková J., Talent a nadání: jejich rozvoj ve volném čase. Praha: NIDM MŠMT, 2009. ISBN 978-80-86784-75-5.
Doporučená literatura:
Čavojská M., Fořtíková J., Fořtík V., Vyhledáváme rozumově nadané žáky. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2010. ISBN 978-80-87000-42-7.
Fořtíková J., Jeřábková I., Tvoříme individuální plán mimořádně nadaného žáka. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2009. ISBN 978-80-87000-28-1.
Kovářová R., Klugová I., Edukace a rozvoj osobnosti mimořádně nadaného jedince. Ostrava, 2010. ISBN 978-80-7368-430-3.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: