Řízení vztahů se zákazníky (CRM)
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32BC-P-CRMN-01 | Z,ZK | 3 | 1P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět seznamuje studenty s problematikou řízení vztahů se zákazníky (CRM). Pozornost je věnována zásadám řízení vztahů se zákazníky a diferencovanému řízení vztahů se zákazníky. Studenti pochopí, jak na základě segmentace zákazníků vytvořit profily zákazníků a identifikovat klíčové zákazníky. Důraz je kladen na tvorbu a zvyšování hodnoty pro zákazníka za účelem budování dlouhodobé loajality zákazníka. Jsou představeny nejnovější trendy marketingu a řízení zákazníků.
- Požadavky:
-
Požadavky:
Aktivní účast na přednáškách/cvičeních (vypracování dílčích úkolů) 50%
Závěrečný test 50%
Celkem 100%
- Osnova přednášek:
-
Osnova přednášek:
1.Vývoj marketingu a řízení vztahů se zákazníky (CRM)
2.Zásady řízení vztahů se zákazníky
3.Diferencované řízení vztahů se zákazníky
4.Segmentace zákazníků. Profily a identifikace klíčových zákazníků
5.Řízení hodnoty pro zákazníka na B2C trhu
6.Řízení hodnoty pro zákazníka na B2B trhu
7.Spokojenost a loajalita zákazníka
8.Strategie péče o zákazníka
9.Retence a retenční programy
10.Aktivizace a formy zapojení zákazníka
11.Pozitivní reference pojem, techniky a nástroje
12.Word of Mouth (WOM)
13.Význam internetu v řízení péče o zákazníka (eWOM)
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem je naučit studenty nejnovější postupy při řízení vztahů se zákazníkem.
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
LOŠŤÁKOVÁ, H. a kol. Nástroje posilování vztahů se zákazníky na B2B trhu. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0419-2.
LOŠŤÁKOVÁ, H. a kol. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada, 2009. ISBN: 978-80-247-3155-1.
LEHTINEN, J.R. Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd., Praha: Grada Publishing a.s., 2007. ISBN: 978-80-247-1814-9.
Doporučená literatura:
CHLEBOVSKÝ, V. CRM Řízení vztahů se zákazníky. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2005. ISBN: 978-80-251-0798-0.
WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM strategie, praktické příklady a scénáře. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN: 80-247-0569-9.
- Poznámka:
-
Předmět je vyučován v českém jazyce.
- Další informace:
- https://moodle-vyuka.cvut.cz/course/view.php?id=13403#section-0
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- B0413P050061 Ekonomika a management (profesní studijní program) - počínaje od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ101 Marketing) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ102 Personální management) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ103 Řízení firemních procesů) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ104 Účetnictví) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ105 Manažerská informatika) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)
- B0413P050061 Ekonomika a management (OZ106 Obchodní podnikání) od ZS 2023/2024 (povinně volitelný předmět)