Řízení softwarových projektů
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
B6B36PM2 | KZ | 4 | 2P+2C+2D |
- Vztahy:
- Předmět B6B36PM2 nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B6B36RSP (vztah je symetrický)
- Předmět B6B36PM2 může být splněn v zastoupení předmětem B6B36RSP
- Garant předmětu:
- Miroslav Bureš
- Přednášející:
- Miroslav Bureš, Karel Frajták
- Cvičící:
- Kyrylo Bulat, Miroslav Bureš, Karel Frajták, Václav Smítka
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačů
- Anotace:
-
1. Metodiky vývoje 1: Životní cyklus SW díla, tradiční řízení, vodopádový model
2. Metodiky vývoje 2: Unified process, úvod do agilních technik
3. Tvorba projektového plánu 1: Techniky odhadování pracnosti
4. Tvorba projektového plánu 2: Sestavení detailního plánu pro tradiční model řízení
5. Metodiky vývoje 3: Agilní způsob vývoje, Extreme Programming, Test Driven Development, SCRUM
6. Metodiky vývoje 4: Acceptance Test Driven Development, Behaviour Driven Development a související.
7. Continuous Integration a Continuous Delivery z pohledu projektového manažera
8. Strategie a plánování zajištění kvality 1
9. Strategie a plánování zajištění kvality 2
10. Statické testování, revize dokumentace
11. Řízení projektových a produktových rizik, proces reportování a opravy chyb z pohledu projektového manažera
12. Komunikační dovednosti v kontextu projektu, certifikace projektových manažerů
13. Zvaná přednáška – host z praxe
14. Rezerva
- Požadavky:
-
Nejsou
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod, opakování základní terminologie a přístupů
2. Metodiky vývoje 1: životní cyklus SW díla, tradiční řízení, vodopádový model
3. Tvorba plánu 1: Work Breakdown Structure, harmonogram
4. Tvorba plánu 2: Techniky odhadování pracnosti
5. Tvorba plánu 3: Sestavení plánu pro tradiční model řízení
6. Metodiky vývoje 2: Unified process, úvod do agilních technik
7. Metodiky vývoje 3: Agilní způsob vývoje, Extreme Programming, SCRUM
8. Metodiky vývoje 4: Test Driven Development
9. Strategie a plánování zajištění kvality 1
10. Strategie a plánování zajištění kvality 2
11. Statické testování, revize dokumentace
12. Proces reportování a opravy chyb
13. Release a upgrade management
14. Rezerva
- Osnova cvičení:
-
1. Úvod, představení principu projektové práce, infrastruktura, sestavení projektových týmů, určení rolí
2. Týmová práce: příprava specifikace projektu, převzetí existujícího kódu
3. Týmová práce: sestavení plánu projektu
4. Týmová práce: sestavení planu projektu, retrospektiva
5. Týmová práce: realizace projektu + konzultace
6. Týmová práce: realizace projektu + konzultace
7. Týmová práce: realizace projektu + konzultace
8. Týmová práce: realizace projektu + retrospektiva
9. Test driven development 1 - metoda práce
10. Týmová práce: revize projektové dokumentace
11. Test driven development 2 - zhodnocení rozdílů proti klasickému stylu vývoje
12. Týmová práce: uzavření projektu + retrospektiva
13. Prezentace a vyhodnocení projektu a udělování zápočtu
14. Rezerva
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je připravit studenty na práci v rámci týmů vývoje software a seznámit je s principy plánování a řízení projektů včetně souvisejících metodologií vývoje software a technických souvislostí. Studenti budou dále seznámeni se základními metodami a postupy zajištění kvality projektových výstupů, které se netýkají přímého testování software, ale mají působnost pro všechny aktivity a výstupy projektu. Teoretické znalosti týkající se řízení projektů a práce v projektovém týmu studenti vyzkoušejí v rámci studentské týmové práce ve cvičeních předmětu.
- Studijní materiály:
-
Milton D. Rosenau: Řízení projektů, Computer press, 2007
Kathy Schwalbe: Řízení projektů v IT, Computer press, 2011
Steve McConell: Odhadování softwarových projektů, Computer press, 2006
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Enterprise systémy (povinný předmět programu)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Technologie pro multimédia a virtuální realitu (povinný předmět programu)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Business informatics (povinný předmět programu)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Technologie internetu věcí (povinný předmět programu)
- Softwarové inženýrství a technologie - společný 1. ročník (povinný předmět programu)