Vytváření grafického obsahu
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
BE4B39VGO | Z,ZK | 6 | 2P+2C+8D | anglicky |
- Vztahy:
- Předmět BE4B39VGO může při kontrole studijních plánů nahradit předmět B4B39VGO
- Předmět BE4B39VGO nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4B39VGO (vztah je symetrický)
- Předmět BE4B39VGO nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B4B39VGO (vztah je symetrický)
- Garant předmětu:
- Ladislav Čmolík
- Přednášející:
- Ladislav Čmolík
- Cvičící:
- Ladislav Čmolík
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
The aim of this course is to provide theory behind geometric modeling and modeling of materials, give students an overview of methods used in the process of creating 2D and 3D graphics and how to apply those methods in praxis. At the seminars, students will learn how to design and create three-dimensional scene, create and apply textures imitating materials (e.g., wall finishes, wood, sky) and geometrical details, and position and set-up lights in the scene.
- Požadavky:
-
Žádné.
- Osnova přednášek:
-
1. Polygonal representation of 2D and 3D objects.
2. Polygonal modeling of 3D objects
3. Polynomial representation and modeling of 2D objects with Beziér curves
4. Polynomial representation and modeling of 2D objects with B-spline curves
5. Polynomial representation and modeling of 3D objects
6. Subdivision surfaces and other 3D modeling techniques
7. Color perception and representation
8. Light, color, and materials in 3D modeling
9. Representing materials with textures
10. 2D raster graphics
11. Operations with raster images
12. Levels of detail
13. Procedural modeling of 2D and 3D objects
14. Reserve
- Osnova cvičení:
-
1. Introduction to the course, mathematics for computer graphics
2. Introduction to the 3D modeling software
3. Using primitive objects and modifiers to block 3D object
4. Free-form modeling of 3D object
5. Free-form modeling of 3D object
6. Sculpting a 3D object
7. 1st test
8. Materials of 3D models
9. Texturing of 3D models
10. Texture painting and texture baking
11. Image composition
12. Levels of detail
13. 2nd test
14. Credits
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit studentky a studenty s metodami vytváření 2D a 3D grafického obsahu a jejich použitím v praxi.
- Studijní materiály:
-
[1] S. Marschner and P. Shirley, Fundamentals of Computer Graphics, 4th edition, CRC Press, 2016.
[2] Jiří Žára, Bedřich Beneš, Jiří Sochor, Petr Felkel. Moderní počítačová grafika, 2. vydání. Computer Press, 2005.
[3] I. Kerlow, Mistrovství 3D animace, Computer Press, 2011.
- Poznámka:
- Další informace:
- https://moodle.fel.cvut.cz/courses/BE4B39VGO
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Otevřená informatika - Informatika a počítačové vědy 2016 (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - Internet věcí 2016 (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - Software 2016 (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - Počítačové hry a grafika 2016 (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - před rozřazením do oborů (povinný předmět programu)
- Otevřená informatika - před rozřazením do specializací (povinně volitelný předmět)
- Otevřená informatika - Základy umělé inteligence a počítačových věd 2018 (povinně volitelný předmět)
- Otevřená informatika - Internet věcí 2018 (povinně volitelný předmět)
- Otevřená informatika - Software 2018 (povinně volitelný předmět)
- Otevřená informatika - Počítačové hry a grafika 2018 (povinný předmět zaměření, povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Technologie pro multimédia a virtuální realitu (PS)
- Softwarové inženýrství a technologie - společný 1. ročník (PS)