3D modelování a virtuální realita
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
B0B39MVR | Z,ZK | 6 | 2P+2C | česky |
- Vztahy:
- Předmět B0B39MVR nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B0B39VAR (vztah je symetrický)
- Předmět B0B39MVR může při kontrole studijních plánů nahradit předmět B0B39VAR
- Předmět B0B39MVR nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B0B39VAR (vztah je symetrický)
- Předmět je ekvivalentní s A7B39MVR,XD36VRE,X39VRE,YD36MVR,Y39MVR .
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Absolventi předmětu získají přehled o aktuálním stavu, principech a technologiích spojených s pojmy virtuální realita (VR) a rozšířená realita (AR). V rámci přednášek se probírá virtuální a rozšířená realita primárně ve vztahu k uživateli a jeho fyziologickým limitům.
- Požadavky:
-
Před tímto předmětem je vhodné absolvovat předmět HRY a současně VGO (Vytváření grafického obsahu) nebo TDM (3D Modelování), dříve MGA (Multimediální a grafické aplikace) a KMA (Kurz multimediálních aplikací).
Pokud si nejste jisti, zda se na předmět přihlásit, neváhejte kontaktovat přednášejícího Davida Sedláčka.
- Osnova přednášek:
-
1) Seznámení s předmětem, základní přehled témat
2) Návrh VR 1 - návrh světa (+ matematika a grafika letem světem)
3) Návrh VR 2 - interakce a UI
4) Světlo a optika
5) Fyziologie - mysl, oko, vjemy, perception
6) Tracking
7) 3D rekonstrukce
8) Rozšířená realita 1
9) Rozšířená realita 2
10) Audio - s Adamem Sporkou (6.12.)
11) X3D 1 - s Jiřím Žárou
12) X3D 2 - s Jiřím Žárou
13) téma bude upřesněno
14) rezerva
- Osnova cvičení:
-
1) Seznámení se s učebnou, vytvoření dvoučlených týmů, nastavení prvního projektu
2) Prezentace navržených scénářů (projektů)
3) Tvorba VR světa
4) Tvorba VR světa
5) UI
6) Odevzdávka 1. části sem práce
7) Textury
8) Interakce
9) 3D scan / 3D rekonstrukce
10) Audio
11) 3D scan / 3D rekonstrukce
12) Rozšířená realita
13) Rozšířená realita
14) Kontrola projektů, zápočty
- Cíle studia:
-
Naučit se metody a algoritmy používané v oblasti virtuální reality. Získat praktické zkušenosti s tvorbou a prezentací interaktivních virtuálních světů s náhlavním displayem.
- Studijní materiály:
-
1. Steven M. LaValle - Virtual Reality, Cambridge University Press 2016 - online
2. Jason Jerald - The VR Book: Human-Centered Design for Virtual Reality, ACM Books 2015
3. Dieter Schmalstieg, and Tobias Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice (Usability), Addison Wesley 2016
- Poznámka:
-
V semestru B241 (a i v dalších letech) předmět nebude vypsán, je nahrazen předmětem B0B39VAR, který má identickou náplň.
Stránky předmětu na: https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B0B39VAR
- Další informace:
- https://moodle.fel.cvut.cz/courses/B0B39MVR
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: