Pravděpodobnostní modely učení
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
D01PMU | ZK |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra matematiky
- Anotace:
-
Přednáška je zaměřena na metody stanovení vzorové složitosti pravděpodobnostních modelů učení odvozených od PAC (probably approximatively correct) algoritmu. V přednášce jsou definovány pojmy nutné k této analýze, obšírně se zabývá vlastnostmi a vyčíslením Vapnik-Chervonenkovy dimenze systémů množin, odvozuje se její kombinatorická podstata, a je ukázán vztah této dimenze a vzorové složitosti PAC algoritmů. Dále jsou v přednášce analyzovány různá rozšíření PAC modelu učení, rozšíření s uvažováním popisné složitosti množin, rozšíření se zahrnutím dimenze. V závěru přednášky je analyzován mode PAO, který zahrnuje neurčitosti reálně měřených veličin, které vstupují do procesu pravděpodobnostního učení.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Martin Anthony and Norman Biggs. Computational Learning Theory. Press Syndicate of the
University of Cambridge, 1992.
A. Blumer, A. Ehrenfeucht, D. Haussler, and M. K. Warmuth. Learnability and the Vapnik-
Chervonenkis Dimension. Journal of the Association for Computing Machinery, 36:929?965,
oct 1989.
N. Sauer. On the Density of Families of Sets. Journal of the Association for Computing
Machinery, 13:145?147, feb 1972.
V. Vapnik. The Nature of Statistical learning Theory. Springer Verlag, New York, 1995.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: