Řízení inovací
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32MC-K-RINV-01 | Z,ZK | 4 | 10B | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Pojetí inovací, předpoklady a bariéry inovací, zdroje inovací, strategické úvahy o inovacích, inovace procesů, výrobkové inovace, inovace služeb, makroekonomický pohled na úlohu inovací, organizační zabezpečení a řízení inovací, měkké metody a techniky inovací, systematicko-analytické metody a techniky inovací, ekonomické aspekty inovací, intelektuální vlastnictví inovací a právní aspekty.
- Požadavky:
-
Zápočet:
Prezentace a zpracování seminární práce – analýza kreativity a inovace vybrané organizace, analýza její úspěšnosti, případně vytvoření návrhu na zlepšení výkonnosti/poptávky apod.
Ze zápočtu je možné získat max. 40 bodů, přičemž nutné minimum je 20 bodů.
Zkouška:
Systém hodnocení studentů pomocí dvou aktivit. Výsledná známka je dána součtem bodů z jednotlivých aktivit:
1. Vyřešení kreativní seminární práce, max. 40 bodů
2. Závěrečný test, max. 60 bodů – závěrečný test obsahuje 10 otázek, z čehož 6 uzavřených otázek (max. 18 b) a 4 otevřené otázky (max. 42 b). Nutné minimum je 30 bodů.
- Osnova přednášek:
-
Úvod - Inovace a konkurenční výhoda. Důležitost inovací. Typy inovací. Inovace a udržitelnost
Změny a znalosti inovace
Inovace jako řídící proces. Struktura úspěšného inovačního procesu
Získávání poznatků z trhu a prostřednictvím aliancí
Strategický přístup k řízení inovací. Inovační strategie
Duševní vlastnictví a jeho ochrana. Patenty
Podpory inovačních aktivit
Jak vytvořit inovativní organizaci. Budování inovativní organizace
Metody a techniky využitelné v managementu inovací
Kontrolní mechanizmy související s inovačními aktivitami
Management změn. Vybrané přístupy
Ekonomické aspekty spojené s inovacemi
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Předmět je zaměřen na management inovací a metod potřebných k řešení kreativního myšlení a realizace implementačních změn technologického pokroku v dosahování konkurenceschopného prostředí podniku. Vzhledem ke skutečnosti, že nejvýznamnější procesy rozvoje vědy a výzkumu se odehrávají právě prostřednictvím strategického řízení změn a inovací, seznamuje tento předmět studenty oboru s jedním ze stěžejních nástrojů praktické aplikace kreativního myšlení a řízení inovací v návaznosti na aplikaci praktických přístupů inovačních projektů. V rámci výuky předmětu budou využívány relevantní případové studie z praxe, které studenti budou moci aplikovat v rámci týmové spolupráce a jejich vlastních návrhů řešení inovačních projektů.
- Studijní materiály:
-
LITERATURA - ZÁKLADNÍ
[1] VEBER, J. a kol. Management inovací. Albatross Media. 2016.
[2] TIDD J., BESSANT J. R., PAVITT K.: Řízení inovací - Zavádění technologických, tržních a organizačních změn. Computer Press 2007. (vybrané kapitoly)
LITERATURA - DOPLŇKOVÁ
[1] GODIN S.: Kopni do té bedny. Jan Melvil Publishing 2012. ISBN 978-80-87270-21-9.
[2] PITRA, Z.: Management inovačních aktivit. Praha, Professional Publishing 2006. ISBN 80-86946-10-X.
[3] DAVILA, T.; EPSTEIN, M. J.; SHELTON, R.: Making innovation work. How to manage it, measure it, profit from it. Upper Saddle River, Wharton School Publishing 2006. ISBN 0-13-149786-3.
[4] KIERNAN, M. J.: Inovuj, nebo nepřežiješ! Praha, Management Press 1998.
[5] SILVERSTEIN, D.; SAMUEL, P.; DECARLO, N.: The innovator's toolkit. 50+ techniques for predictable and sustainable organic growth. Hoboken, John Wiley 2009. ISBN 978-0-470-34535-1.
[6] KOŠTURIAK, J.; CHAĽ, J.: Inovace. Vaše konkurenční výhoda! Brno, Computer Press 2008. ISBN 978-80-251-1929-7.
[7] VLČEK, R.: Strategie hodnotových inovací. Praha, Professional Publishing 2012. ISBN 978-80-7431-048-5.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: