Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2025/2026

Marketing Research

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32BE-P-RMAR-01 Z,ZK 6 2P+2C anglicky
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Kurz se zaměřuje na základy marketingového výzkumu, včetně formulace výzkumných otázek, návrhu metodologie a analýzy dat. Studenti se naučí, jak provádět marketingový výzkum, analyzovat výsledky a aplikovat poznatky do marketingových strategií.

Požadavky:

Absolvování kurzu Úvod do marketingu (Marketing) je doporučeným předpokladem pro zápis do tohoto předmětu. Základní znalost marketingových principů a metodologie výzkumu je výhodou, ale není podmínkou. Kurz je vhodný pro studenty se zájmem o analýzu dat, tvorbu výzkumných strategií a aplikaci výzkumných metod v praxi. Studenti by měli být připraveni pracovat s kvalitativními i kvantitativními daty a rozvíjet své analytické a kritické myšlení.

Osnova přednášek:

Týden / Název přednášky

01Úvod do marketingového výzkumu a jeho role v rozhodovacím procesu

03Zpracování výzkumného zadání (Research Brief) a hodnocení návrhů na výzkum

05Kvalitativní výzkumné techniky: metody a aplikace

07Metody výběru vzorků a strategie sběru dat

09Návrh dotazníku a koncipování průzkumu

11Techniky analýzy dat pro kvalitativní a kvantitativní výzkum

13Osvědčené postupy pro použití umělé inteligence v marketingovém výzkumu

Osnova cvičení:

Týden / Název cvičení

02 Definování výzkumných problémů a stanovení cílů výzkumu

04 Výzkumný záměr a metodologie

06 Kvantitativní výzkumné techniky: metody a aplikace

08 Měření a škálování v marketingovém výzkumu

10 Odborná terminologie a fráze pro zdokonalení vašeho výzkumu

Cíle studia:

Studenti získají schopnost formulovat výzkumné problémy, navrhovat a realizovat výzkumné projekty a analyzovat výsledky pomocí kvantitativních i kvalitativních metod. Kurz také zahrnuje etické aspekty AI a využití umělé inteligence v marketingovém výzkumu.

Studijní materiály:

McDaniel, C. D., & Gates, R. H. (2021). Marketing research: Using analytics to develop market insights (Twelfth edition). Wiley.

Male, S. (2024). AI Empowered: Revolutionizing Market Research.

Vědecké články a případové studie

Prestižní a renomované servery zabývající se marketingovým výzkumem

Poznámka:

Předmět poskytuje studentům základní znalosti o metodách a technikách marketingového výzkumu, včetně kvantitativního, kvalitativního a smíšeného výzkumu, sběru a analýzy dat a inovativní pohled na využití AI v marketingovém výzkumu.

Další informace:
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 15. 4. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet1246743921205.html