Přímá praxe na škole
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
15UPPS | Z | 15 | 320XH |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra jaderné chemie
- Anotace:
-
Před nástupem na praxi student absolvuje propedeutikum pedagogické praxe. První část přímé praxe zahrnuje zejména hospitaci na konkrétní škole a zpracování hospitačních protokolů. V další části studenti přímo vstupují i do výuky a zapojují se do aktivit spjatých s chodem školy. Minimálně 192 hodin se účastní přímé pedagogické činnosti, z toho 96 hodin přímo učí buď samostatně nebo v páru. Do 15 kreditů je započítávána i domácí příprava na výuku, zpracování protokolů, apod., tj. celkově 450 hodin.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
Projektování vlastní výuky
Plánování vyučovací hodiny, realizace vyučovací hodiny
Analýza a případná korekce náslechové a vyučovací hodiny
Praktické aktivity v širším smyslu: účast na pedagogické radě, žákovské radě, třídní schůzce, poradě předmětové komise; dále např. realizace exkurze, problematika výchovného poradenství a činnosti školního psychologa, s povinnostmi třídního učitele a související dokumentace (třídní knihy, třídní samospráva, vedení třídnických hodin apod.)
Tvorba a realizace školního vzdělávacího programu, učebního plánu a učební osnovy. Didaktická analýza učiva.
Forma praxe: náslechy (hospitace) v hodinách toho učitele, který vyučuje stejný nebo příbuzný předmět.
Pedagogické výstupy ve výuce dle oborového zaměření
Organizace praxe: Přímá praxe v rozsahu 160 hodin proběhne formou náslechů a samostatné či párové výuky dle oborového zaměření a aktivní účasti na školních a mimoškolních činnostech. Příprava na hodiny, vedení hospitačních protokolů, závěrečné písemné zprávy z praxe a závěrečné cílené konzultace.
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Ověření získaných teoretických informací v praxi formou realizace pedagogických výstupů ve výuce (formou náslechů, vlastních výstupů, aktivní účastí na školních a mimoškolních činnostech).
- Studijní materiály:
-
Povinná:
Vaněček, D. a kol. (2016). Didaktika technických odborných předmětů (Kapitola 2 str. 81 112, kap. 4 str. 139151, kap. 6 str. 224254). ČVUT.
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Portál.
Doporučená:
Andres, P., Dobrovská, D., Hrmo, R., Vaněček, D. (2020). Distant Education of Mature Age Students-Motivational Aspects, In ICL 2020, Tallinn 23.-25.9.2020.
Dobrovská, D., Vaněček, D. (2021). Implementation of Augmented Reality into Student Practical Skills Training
In: Intelligent Human Systems Integration 2021. Cham: Springer, 2021. p. 212-227.
- Poznámka:
-
Kontakt: MS Teams, LMS Moodle a e-mail
- Rozvrh na zimní semestr 2025/2026:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2025/2026:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Učitelství chemie pro střední školy (povinný předmět programu)