Aktivizující metody ve výuce
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
15AMV | KZ | 4 | 12B |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra jaderné chemie
- Anotace:
-
Student se teoreticky a hlavně prakticky seznámí s aktivizujícími metodami ve výuce přírodních věd, jejich významem a efektivní aplikací do výchovně-vzdělávacího procesu. Student dle cíle hodiny zvolí vhodnou aktivizační metodu a navrhne úsek vyučovací hodiny včetně její reflexe a evaluace.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
Definice a pojetí aktivizujících metod v kontextu přírodovědného vzdělávání
Vztah mezi vzdělávacím cílem a zvolenou metodou
Porovnání aktivizujících metod a tradičních forem výuky M/F/Ch, cyklus CMIARE
Efektivní individuální/skupinová a kooperativní práce žáků
Limity a úskalí aktivizujících metod
Diskuzní metody a metody na podporu kompetence komunikativní
Heuristické metody a metody na podporu kompetence k řešení problémů
Badatelsky orientovaná výuka
Situační metody a metody na podporu kompetence sociální a personální
Didaktické hry
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit budoucí učitele s nejrůznějšími nástroji aktivizace žáků, s jejich možnostmi i riziky a vhodnosti využití jednotlivých metod.
- Studijní materiály:
-
Povinná:
Ginnis, P. (2019). Efektivní výukové nástroje pro učitele. EDULAB
Hendrick C., Macpherson R. (2019). Co funguje ve školní třídě? Most mezi výzkumem a praxí. EDULAB.
Doporučená:
Wiliam D., Leahy S. (2018). Zavádění formativního hodnocení. Praktické techniky pro základní a střední školy. EDULAB.
Čapek, R. (2015). Moderní didaktika. Grada.
- Poznámka:
-
Kontakt: MS Teams, LMS Moodle, e-mail.
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Učitelství fyziky pro střední školy (povinný předmět programu)
- Učitelství chemie pro střední školy (povinný předmět programu)
- Učitelství matematiky pro střední školy (povinný předmět programu)