Didaktika chemie 2
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah |
---|---|---|---|
15DIDCH2 | Z,ZK | 6 | 16B |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra jaderné chemie
- Anotace:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty se specifiky výuky chemie a navázat tak na poznatky z obecné didaktiky.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
Motivace a stimulace žáků ve výuce chemie, hodnocení a klasifikace.
Učební úlohy, didaktické testy a hry ve výuce chemie.
Pomůcky k výuce chemie. Modely, vizualizace.
Specifika výuky organické chemie
Očekávané výstupy a uspořádání učiva organické chemie
Problematické úseky ve výuce organické chemie
Specifika výuky biochemie
Očekávané výstupy a uspořádání učiva biochemie
Problematické úseky ve výuce biochemie
Základy výuky analytické chemie.
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Student detailně ovládá znalosti a dovednosti středoškolské chemie s důrazem na učitelský nadhled nad tématy. Student rozumí souvislostem jednotlivých partií, zná cíle výuky jednotlivých témat i větších celků a tyto znalosti umí využít jak k výuce, tak k tvorbě školních vzdělávacích programů a tematických plánů. Student zná konkrétní metody a formy výuky chemie a vhodně je dokáže využít k přípravě vyučovacích hodin, studijních materiálů i výuce konkrétních cílů.
- Studijní materiály:
-
Povinná:
Dušek, B. (2009). Kapitoly z didaktiky chemie. Vyd. 2., přeprac. Praha: Vydavatelství VŠCHT.
Janoušková, S., a kol. (2013). Standardy pro základní vzdělávání Chemie. MŠMT.
Doporučená:
Jeřábek, J., a kol. (2017). Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, v aktuálním znění.
Mokrejšová, O. (2009). Moderní výuka chemie. V Praze: Triton. ISBN 978-80-7387-234-2.
Petty, G. (2014). Evidence-based teaching: a practical approach. Second edition. Oxford University Press.
- Poznámka:
-
Kontakt: LMS Moodle, MS Teams, e-mail
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Učitelství chemie pro střední školy (povinný předmět programu)