Propedeutikum pedagogické praxe
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
02UPPP | Z | 6 | 16B | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra fyziky
- Anotace:
-
Předmět je zaměřen na přípravu studentů na vyučovací hodiny před uskutečněním pedagogické praxe.
- Požadavky:
-
Zpracování přípravy na hodiny + mikrovýstup.
- Osnova přednášek:
-
Základní dokumenty nutné k přípravě učitele na vyučovací hodiny ve vybraných předmětech (RVP, ŠVP, učební plán, učební osnova, tematický plán, učebnice, metodické příručky)
Základní funkce a etapy vyučovacího procesu
Tvorba tematického (časově tematického) plánu pro zvolený obor vzdělávání
Tvorba plánu studenty pro zvolený výukový předmět
Rozbory vytvořených plánů
Příprava učitele na vyučovací proces (vyučovací hodiny)
Vertikální a horizontální koordinace obsahu učiva
Doporučený postup podrobnější písemné přípravy učitele na kombinovanou vyučovací hodinu
Tvorba přípravy pro problémovou výuku
Ukázky s rozborem písemné přípravy na několik po sobě jdoucích vyučovacích hodin
Tvorba podrobné přípravy v písemné podobě studenty
Rozbory ukázkových hodin natočených na středních technických odborných školách
Shrnutí přípravy učitele na vyučovací hodiny
- Osnova cvičení:
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je naučit studenty orientovat se v problematice příprav učitele na vyučovací hodiny, pochopit smysl jednotlivých fází těchto příprav a dokázat vytvořit vlastní přípravy na vyučovací hodiny při pedagogické praxi, resp. pro mikrovýstup v rámci předmětu Propedeutika pedagogické praxe.
- Studijní materiály:
-
Povinná:
Vaněček, D. a kol. (2016). Didaktika technických odborných předmětů. (Kapitola 2, 3, str. 81139). ČVUT.
Doporučená:
Janík, T.; Slavík, J.; Češková, T.: Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách. Brno: Masarykova univerzita, 2022. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. vol. 50.
Dobrovská, D., & Vaněček, D. (2020). Charismatic Teaching, Mirdec and Globecoss 2020, International Academic Conference Contemporary Discussion and Social Science Studies, Rome, 6.-8.10. 2020.
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Portál.
Dobrovská, D.; Vaněček, D. (2022) New Trends in Training Methodologies
In: Mobility for Smart Cities and Regional Development - Challenges for Higher Education. Cham: Springer, 2022. p. 983-990. ISSN 2367-3370.
- Poznámka:
- Další informace:
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: