Architektura počítačových her
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
ANI-VGA | Z,ZK | 5 | 2P+1C | česky |
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- katedra softwarového inženýrství
- Anotace:
-
Předmět pokrývá celou řadu témat, postupů a metodik, spojených s vývojem počítačových her - z technického, částečně ale také z designerského a filosofického hlediska. V rámci přednášek studenty provede postupně historií vývoje, strukturou herních enginů, komponentovou a funkcionální architekturou typickou pro vývoj her, fyzikou, grafikou, umělou inteligencí a multiplayerem. Cvičení pak do většího detailu pokryjí vybraná technologická témata, včetně způsobů implementace některých herních mechanik, formou praktických ukázek.
- Požadavky:
-
Základní znalosti algoritmizace, lineární algebry, teorie grafů a datových struktur na úrovni absolventa bakalářského studia.
- Osnova přednášek:
-
1. Úvod do hernı́ho designu.
2. Hernı́ enginy.
3. Hernı́ nastavenı́.
4. Komponenty.
5. Návrhové vzory pro tvorbu her.
6. Hudba a zvuk.
7. Hernı́ prostor.
8. Hernı́ fyzika.
9. Hernı́ grafika.
10. AI agenti.
11. Porkročı́lá umělá inteligence ve hrách.
12. Multiplayer.
13. Hernı́ design a atmosféra.
- Osnova cvičení:
-
1. Herní smyčka
2. Herní enginy a frameworky
3. Architektura
4. Dynamika
5. Herní AI
6. Multiplayer
- Cíle studia:
-
Student získá přehled o technických a designových problémech řešených při vývoji počítačových her a zkusí si vytvořit počítačovou hru.
- Studijní materiály:
-
Doporučená literatura:
1. Wallace Wang : The Structure of Game Design. Springer, 2023. ISBN 3031322010.
2. Jesse Schell : The Art of Game Design: A Book of Lenses, Third Edition 3rd Edition. CRC Press, 2019.
ISBN 1138632058.
3. Robert Nystorm : Game Programming Patterns. Genever Benning; 1st edition, 2014. ISBN 0990582906.
- Poznámka:
-
Předmět je náhradou/aktualizací předmětu NI-APH. Přednášky jsou nahrávány a k dispozici studentům v přı́padě potřeby.
- Další informace:
- https://courses.fit.cvut.cz/ANI-VGA
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Mgr. specializace Počítačová bezpečnost, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Návrh a programování vestavných systémů, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Počítačové systémy a sítě, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Manažerská informatika, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Softwarové inženýrství, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Systémové programování, verze od 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Webové inženýrství, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Znalostní inženýrství, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Teoretická informatika, 2020 (volitelný předmět)
- Mgr. program, pro fázi studia bez specializace, ver. pro roky 2020 a vyšší (volitelný předmět)
- Study plan for Ukrainian refugees (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Systémové programování, verze od 2023 (volitelný předmět)
- Mgr. specializace Teoretická informatika, 2023 (volitelný předmět)
- Kvantová informatika (volitelný předmět)