Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Souvislá pedagogická praxe

Předmět není vypsán Nerozvrhuje se
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
NUCI-SPP KZ 15 450XH česky
Vztahy:
Podmínkou zápisu na předmět NUCI-SPP je, že student v některém z předchozích semestrů úspěšně absolvoval předmět NUCI-PPP
Garant předmětu:
Přednášející:
Cvičící:
Předmět zajišťuje:
Fakulta informačních technologií
Anotace:

Před nástupem na praxi student absolvuje propedeutikum pedagogické praxe. První část přímé praxe zahrnuje zejména hospitaci na konkrétní škole a zpracování hospitačních protokolů. V další části studenti přímo vstupují i do výuky a zapojují se do aktivit spjatých s chodem školy. Minimálně 192 hodin se účastní přímé pedagogické činnosti, z toho 96 hodin přímo učí buď samostatně nebo v páru. Do 15 kreditů je započítávána i domácí příprava na výuku, zpracování protokolů, apod., tj. celkově 450 hodin.

Požadavky:
Osnova přednášek:

·Projektování vlastní výuky

·Plánování vyučovací hodiny, realizace vyučovací hodiny

·Analýza a případná korekce náslechové a vyučovací hodiny

·Praktické aktivity v širším smyslu: účast na pedagogické radě, žákovské radě, třídní schůzce, poradě předmětové komise; dále např. realizace exkurze, problematika výchovného poradenství a činnosti školního psychologa, s povinnostmi třídního učitele a související dokumentace (třídní knihy, třídní samospráva, vedení třídnických hodin)

·Tvorba a realizace školního vzdělávacího programu, učebního plánu a učební osnovy. Didaktická analýzy učiva

·Forma praxe: náslechy (hospitace) v hodinách toho učitele, který vyučuje stejný nebo příbuzný předmět

·Pedagogické výstupy ve výuce dle oborového zaměření

Osnova cvičení:

není třeba

Cíle studia:

Ověření získaných teoretických informací v praxi formou realizace pedagogických výstupů ve výuce (formou náslechů, vlastních výstupů, aktivní účastí na školních a mimoškolních činnostech).

Studijní materiály:

Povinná:

Vaněček, D. a kol. (2016). Didaktika technických odborných předmětů (Kapitola 2 str. 81- 12, kap. 4 str. 139–151, kap. 6 str. 224–254). ČVUT.

Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Portál.

Doporučená:

Andres, P., Dobrovská, D., Hrmo, R., & Vaněček, D. (2020). Distant Education of Mature Age Students-Motivational Aspects, In ICL2020, Tallinn 23. - 25. 9. 2020.

Dobrovská, D.; Vaněček, D. Implementation of Augmented Reality into Student Practical Skills Training

In: Intelligent Human Systems Integration 2021. Cham: Springer, 2021. p. 212-227.

Poznámka:

nutno doplnit

Další informace:
nutno doplnit
Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 22. 1. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8161706.html