Souvislá pedagogická praxe
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
NUCI-SPP | KZ | 15 | 450XH | česky |
- Vztahy:
- Podmínkou zápisu na předmět NUCI-SPP je, že student v některém z předchozích semestrů úspěšně absolvoval předmět NUCI-PPP
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- Fakulta informačních technologií
- Anotace:
-
Před nástupem na praxi student absolvuje propedeutikum pedagogické praxe. První část přímé praxe zahrnuje zejména hospitaci na konkrétní škole a zpracování hospitačních protokolů. V další části studenti přímo vstupují i do výuky a zapojují se do aktivit spjatých s chodem školy. Minimálně 192 hodin se účastní přímé pedagogické činnosti, z toho 96 hodin přímo učí buď samostatně nebo v páru. Do 15 kreditů je započítávána i domácí příprava na výuku, zpracování protokolů, apod., tj. celkově 450 hodin.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
·Projektování vlastní výuky
·Plánování vyučovací hodiny, realizace vyučovací hodiny
·Analýza a případná korekce náslechové a vyučovací hodiny
·Praktické aktivity v širším smyslu: účast na pedagogické radě, žákovské radě, třídní schůzce, poradě předmětové komise; dále např. realizace exkurze, problematika výchovného poradenství a činnosti školního psychologa, s povinnostmi třídního učitele a související dokumentace (třídní knihy, třídní samospráva, vedení třídnických hodin)
·Tvorba a realizace školního vzdělávacího programu, učebního plánu a učební osnovy. Didaktická analýzy učiva
·Forma praxe: náslechy (hospitace) v hodinách toho učitele, který vyučuje stejný nebo příbuzný předmět
·Pedagogické výstupy ve výuce dle oborového zaměření
- Osnova cvičení:
-
není třeba
- Cíle studia:
-
Ověření získaných teoretických informací v praxi formou realizace pedagogických výstupů ve výuce (formou náslechů, vlastních výstupů, aktivní účastí na školních a mimoškolních činnostech).
- Studijní materiály:
-
Povinná:
Vaněček, D. a kol. (2016). Didaktika technických odborných předmětů (Kapitola 2 str. 81- 12, kap. 4 str. 139–151, kap. 6 str. 224–254). ČVUT.
Petty, G. (2013). Moderní vyučování. Portál.
Doporučená:
Andres, P., Dobrovská, D., Hrmo, R., & Vaněček, D. (2020). Distant Education of Mature Age Students-Motivational Aspects, In ICL2020, Tallinn 23. - 25. 9. 2020.
Dobrovská, D.; Vaněček, D. Implementation of Augmented Reality into Student Practical Skills Training
In: Intelligent Human Systems Integration 2021. Cham: Springer, 2021. p. 212-227.
- Poznámka:
-
nutno doplnit
- Další informace:
- nutno doplnit
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: