Propedeutikum pedagogické praxe
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
NUCI-PPP | KZ | 6 | 2P+2C | česky |
- Vztahy:
- Úspěšné absolvování předmětu NUCI-PPP je podmínkou pro zápis na předmět NUCI-SPP.
- Garant předmětu:
- Přednášející:
- Cvičící:
- Předmět zajišťuje:
- Fakulta informačních technologií
- Anotace:
-
Předmět je zaměřen na přípravu studentů na vyučovací hodiny před uskutečněním pedagogické praxe.
- Požadavky:
- Osnova přednášek:
-
1.Základní dokumenty nutné k přípravě učitele na vyučovací hodiny ve vybraných předmětech (RVP, ŠVP, učební plán, učební osnova, tematický plán, učebnice, metodické příručky)
2.Základní funkce a etapy vyučovacího procesu
3.Tvorba tematického (časově tematického) plánu pro zvolený obor vzdělávání
4.Tvorba plánu studenty pro zvolený výukový předmět
5.Rozbory vytvořených plánů
6.Příprava učitele na vyučovací proces (vyučovací hodiny)
7.Vertikální a horizontální koordinace obsahu učiva
8.Doporučený postup podrobnější písemné přípravy učitele na kombinovanou vyučovací hodinu
9.Tvorba přípravy pro problémovou výuku
10.Ukázky s rozborem písemné přípravy na několik po sobě jdoucích vyučovacích hodin
11.Tvorba podrobné přípravy v písemné podobě studenty
12.Rozbory ukázkových hodin natočených na středních technických odborných školách
13.Shrnutí přípravy učitele na vyučovací hodiny.
- Osnova cvičení:
-
není třeba
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je naučit studenty orientovat se v problematice příprav učitele na vyučovací hodiny, pochopit smysl jednotlivých fází těchto příprav a dokázat vytvořit vlastní přípravy na vyučovací hodiny při pedagogické praxi, resp. pro mikrovýstup v rámci předmětu Propedeutika pedagogické praxe.
- Studijní materiály:
-
Povinná:
Vaněček, D. a kol. (2016). Didaktika technických odborných předmětů. (Kapitola 4 str. 139–151, kap. 5. str. 152–224, kap. 6 str. 224–254). ČVUT.
Rámcový vzdělávací program pro jednotlivé obory odborného vzdělávání.
Doporučená:
Janík, T.; Slavík, J.; Češková, T.: Produktivní kultura vyučování a učení v didaktických kazuistikách. Brno: Masarykova univerzita, 2022. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, vol. 50.
Dobrovská, D., & Vaněček, D. (2020). Charismatic Teaching, Mirdec and Globecoss 2020, International Academic Conference Contemporary Discussion and Social Science Studies, Rome, 6. - 8. 10. 2020.
Vaněček, D. Aktuální trendy didaktiky. Praha: Sborník MÚVS ČVUT, Technické vzdělávání v ČR: k problematice oborových didaktik 2022, Editor: Svoboda, Vaněček.
Sumer, Murat, Vaněček, David What Previous Research Says About Virtual Reality in Higher Education
21st European Conference on e-Learning, DOI: https://doi.org/10.34190/ecel.21.1.884
- Poznámka:
-
nutno doplnit
- Další informace:
- nutno doplnit
- Pro tento předmět se rozvrh nepřipravuje
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: