Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025
UPOZORNĚNÍ: Jsou dostupné studijní plány pro následující akademický rok.

Service design

Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32MC-K-SDES-01 Z,ZK 3 10B česky
Garant předmětu:
Petra Jílková
Přednášející:
Petra Jílková
Cvičící:
Petra Jílková
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Design služeb neboli Service Design je v České republice velmi mladý obor. Jedná se způsob, kterým lze vyvíjet produkty, služby nebo online aplikace. Jedná se o přístup, který řeší nastavení obchodního modelu a obchodní výzvy, kdy základem je zákazník a jeho potřeby. Filozofií tohoto přístupu je zaměřit se na problémy zákazníka a konkrétního uživatele produktu nebo služby. Zákazník je v centru všeho dění, u všeho co děláme a měl by být příčinou toho, jak to děláme.

Požadavky:

Semestrální práce, písemný test.

Účast studentů a aktivita na seminářích 0-20 bodů

Semestrální práce 0-40 bodů

Písemný test 0-40 bodů

Osnova přednášek:

Předmět je vyučován pouze ve formě cvičení.

Osnova cvičení:

1. Úvod do Human Centered Designu, základní pojmy

2.Proces a fáze designového procesu, principy návrhu a designu mobilních aplikací

3.Role Service designéra v agilním projektovém týmu, principy dodávky inovace

4.Discovery fáze analýza konkurence, inspirace

5.Role zákazníka v designovém procesu zákazník, uživatel, definice zákaznické cesty

6.Definice výzkumu zadání výzkumu, principy, rekrutační kritéria, příprava dotazníku

7.Uživatelský výzkum prakticky 1

8.Nápady a ideační proces

9.Principy tvorby konceptu aplikace

10.Uživatelský výzkum prakticky 2

11.Finding work shop a tvorba prototypu aplikace

12.Service Blueprint

13.Principy facilitace WS

14.Shrnutí a závěr kurzu

Cíle studia:

Cílem předmětu je seznámit studenty s principy Service Designu. Digitalizace a následný přenos produktů a služeb do digitálního prostředí a promítnutí potřeb zákazníka je jednou z cest, jak může podnik uspět v globálním a konkurenčním prostředí.

Předpokládanými výstupy kurzu jsou:

Znalost service designu jako oboru

Získat teoretické a praktické znalosti a dovednosti

Schopnost uplatit tyto znalosti a dovednosti v rámci designu mobilních aplikací

Schopnost promítnout potřeby zákazníka do designového procesu návrhu digitální služby

Schopnost vést agilní projektový tým designovým procesem

Znalost nástrojů, které je možné v rámci Service Designu uplatnit

Studijní materiály:

Povinná literatura:

Stickdorn, M. et al. (2018). This is Service Design Doing. O´Reilly Media. Canada. ISBN 978-1-491-92718-2.

Lewrick, M., et al. (2020). The Design Thinking Toolbox. Wiley. Glasgow. ISBN 978-1-11962919-1.

Doporučená literatura:

Stickdorn, M. et al. (2018). This is Service Design Methods. O´Reilly Media. Canada. ISBN 978-1-492-03959-4.

Lewrick, M., et al. (2020). The Design Thinking Playbook. Wiley. Glasgow. ISBN 978-1-11946747-2.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po
Út
St
Čt

Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 12. 3. 2025
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8132306.html