Service design
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32MC-K-SDES-01 | Z,ZK | 3 | 10B | česky |
- Garant předmětu:
- Petra Jílková
- Přednášející:
- Petra Jílková
- Cvičící:
- Petra Jílková
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Design služeb neboli Service Design je v České republice velmi mladý obor. Jedná se způsob, kterým lze vyvíjet produkty, služby nebo online aplikace. Jedná se o přístup, který řeší nastavení obchodního modelu a obchodní výzvy, kdy základem je zákazník a jeho potřeby. Filozofií tohoto přístupu je zaměřit se na problémy zákazníka a konkrétního uživatele produktu nebo služby. Zákazník je v centru všeho dění, u všeho co děláme a měl by být příčinou toho, jak to děláme.
- Požadavky:
-
Semestrální práce, písemný test.
Účast studentů a aktivita na seminářích 0-20 bodů
Semestrální práce 0-40 bodů
Písemný test 0-40 bodů
- Osnova přednášek:
-
Předmět je vyučován pouze ve formě cvičení.
- Osnova cvičení:
-
1. Úvod do Human Centered Designu, základní pojmy
2.Proces a fáze designového procesu, principy návrhu a designu mobilních aplikací
3.Role Service designéra v agilním projektovém týmu, principy dodávky inovace
4.Discovery fáze analýza konkurence, inspirace
5.Role zákazníka v designovém procesu zákazník, uživatel, definice zákaznické cesty
6.Definice výzkumu zadání výzkumu, principy, rekrutační kritéria, příprava dotazníku
7.Uživatelský výzkum prakticky 1
8.Nápady a ideační proces
9.Principy tvorby konceptu aplikace
10.Uživatelský výzkum prakticky 2
11.Finding work shop a tvorba prototypu aplikace
12.Service Blueprint
13.Principy facilitace WS
14.Shrnutí a závěr kurzu
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy Service Designu. Digitalizace a následný přenos produktů a služeb do digitálního prostředí a promítnutí potřeb zákazníka je jednou z cest, jak může podnik uspět v globálním a konkurenčním prostředí.
Předpokládanými výstupy kurzu jsou:
Znalost service designu jako oboru
Získat teoretické a praktické znalosti a dovednosti
Schopnost uplatit tyto znalosti a dovednosti v rámci designu mobilních aplikací
Schopnost promítnout potřeby zákazníka do designového procesu návrhu digitální služby
Schopnost vést agilní projektový tým designovým procesem
Znalost nástrojů, které je možné v rámci Service Designu uplatnit
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
Stickdorn, M. et al. (2018). This is Service Design Doing. O´Reilly Media. Canada. ISBN 978-1-491-92718-2.
Lewrick, M., et al. (2020). The Design Thinking Toolbox. Wiley. Glasgow. ISBN 978-1-11962919-1.
Doporučená literatura:
Stickdorn, M. et al. (2018). This is Service Design Methods. O´Reilly Media. Canada. ISBN 978-1-492-03959-4.
Lewrick, M., et al. (2020). The Design Thinking Playbook. Wiley. Glasgow. ISBN 978-1-11946747-2.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů: