Produktový management v agilním prostředí
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32MC-K-PMAG-01 | Z,ZK | 3 | 10B | česky |
- Garant předmětu:
- Petra Jílková
- Přednášející:
- Petra Jílková
- Cvičící:
- Petra Jílková
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy produktového managementu a rolí Product Ownera v rámci agilního vývojového týmu. Předmět přináší ucelený pohled na inovační management produktů a služeb ve vybraných odvětvích podnikání a průmyslu. V posledních letech se agilní metody a spolupracující týmy staly podstatou vývoje produktových inovací.
- Požadavky:
-
Semestrální práce, písemný test.
•Účast studentů a aktivita na seminářích 0-20 bodů
•Semestrální práce 0-40 bodů
•Písemný test 0-40 bodů
- Osnova přednášek:
-
Témata cvičení:
1.Úvod do Produktového managementu, základní pojmy
2.Discovery fáze – analýza business modelu vybraného podniku
3.Definice produktu jako jednoho z parametrů business modelu podniku
4.Analýza produktu a produktového portfolia vybraného podniku
5.Agilní prostředí organizace, agilní projektový tým a jeho role
6.Agilní metody, Scrum, Kanban, QBR proces, OKR
7.Role zákazníka v inovačním procesu
8.Návrh inovace produktu – prioritizace nápadů a výběr hlavního konceptu
9.Role Product Ownera v agilním projektovém týmu, principy dodávky inovace
10.Praktiky a artefakty agilního projektového týmu
11.Meetingy a aktivity agilního projektového týmu
12.Business Case Inovace – metody hodnocení investic
13.Tržní strategie uvedení inovace na trh – tržní potřeby, produktová propozice, road mapa
14.Shrnutí a závěr kurzu
- Osnova cvičení:
-
Kurz se soustředí na praktické poznatky studentů. Na seminář budou zváni odborníci z praxe.
- Cíle studia:
-
Předpokládanými výstupy kurzu jsou:
•Znalost produktového managementu jako oboru
•Získat teoretické a praktické znalosti a dovednosti
•Schopnost uplatit tyto znalosti a dovednosti v rámci inovace produktu nebo služby
•Schopnost promítnout potřeby zákazníka do inovace produktu a služby
•Schopnost znát jednotlivé role v rámci agilního projektového týmu
•Znalost role Product Ownera
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
Lawley, B. & Schure P. (2017). Product Management. Business and Economics. New Jersey. ISBN 978-1-119-26404-0.
Sochová, Z. & Kunce E. (2019). Agilní metody řízení projektů. Computer Press, Brno. ISBN 978-80-251-4961-4.
Lewrick, M., et al. (2020). The Design Thinking Toolbox. Wiley. Glasgow. ISBN 978-1-11962919-1.
Doporučená literatura:
Stickdorn, M. et al. (2018). This is Service Design Methods. O´Reilly Media.Canada. ISBN 978-1-492-03959-4.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: