Logo ČVUT
ČESKÉ VYSOKÉ UČENÍ TECHNICKÉ V PRAZE
STUDIJNÍ PLÁNY
2024/2025

Produktový management v agilním prostředí

Přihlášení do KOSu pro zápis předmětu Zobrazit rozvrh
Kód Zakončení Kredity Rozsah Jazyk výuky
32MC-K-PMAG-01 Z,ZK 3 10B česky
Garant předmětu:
Petra Jílková
Přednášející:
Petra Jílková
Cvičící:
Petra Jílková
Předmět zajišťuje:
institut manažerských studií
Anotace:

Cílem předmětu je seznámit studenty s principy produktového managementu a rolí Product Ownera v rámci agilního vývojového týmu. Předmět přináší ucelený pohled na inovační management produktů a služeb ve vybraných odvětvích podnikání a průmyslu. V posledních letech se agilní metody a spolupracující týmy staly podstatou vývoje produktových inovací.

Požadavky:

Semestrální práce, písemný test.

•Účast studentů a aktivita na seminářích 0-20 bodů

•Semestrální práce 0-40 bodů

•Písemný test 0-40 bodů

Osnova přednášek:

Témata cvičení:

1.Úvod do Produktového managementu, základní pojmy

2.Discovery fáze – analýza business modelu vybraného podniku

3.Definice produktu jako jednoho z parametrů business modelu podniku

4.Analýza produktu a produktového portfolia vybraného podniku

5.Agilní prostředí organizace, agilní projektový tým a jeho role

6.Agilní metody, Scrum, Kanban, QBR proces, OKR

7.Role zákazníka v inovačním procesu

8.Návrh inovace produktu – prioritizace nápadů a výběr hlavního konceptu

9.Role Product Ownera v agilním projektovém týmu, principy dodávky inovace

10.Praktiky a artefakty agilního projektového týmu

11.Meetingy a aktivity agilního projektového týmu

12.Business Case Inovace – metody hodnocení investic

13.Tržní strategie uvedení inovace na trh – tržní potřeby, produktová propozice, road mapa

14.Shrnutí a závěr kurzu

Osnova cvičení:

Kurz se soustředí na praktické poznatky studentů. Na seminář budou zváni odborníci z praxe.

Cíle studia:

Předpokládanými výstupy kurzu jsou:

•Znalost produktového managementu jako oboru

•Získat teoretické a praktické znalosti a dovednosti

•Schopnost uplatit tyto znalosti a dovednosti v rámci inovace produktu nebo služby

•Schopnost promítnout potřeby zákazníka do inovace produktu a služby

•Schopnost znát jednotlivé role v rámci agilního projektového týmu

•Znalost role Product Ownera

Studijní materiály:

Povinná literatura:

Lawley, B. & Schure P. (2017). Product Management. Business and Economics. New Jersey. ISBN 978-1-119-26404-0.

Sochová, Z. & Kunce E. (2019). Agilní metody řízení projektů. Computer Press, Brno. ISBN 978-80-251-4961-4.

Lewrick, M., et al. (2020). The Design Thinking Toolbox. Wiley. Glasgow. ISBN 978-1-11962919-1.

Doporučená literatura:

Stickdorn, M. et al. (2018). This is Service Design Methods. O´Reilly Media.Canada. ISBN 978-1-492-03959-4.

Poznámka:
Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
Rozvrh není připraven
Předmět je součástí následujících studijních plánů:
Platnost dat k 21. 11. 2024
Aktualizace výše uvedených informací naleznete na adrese https://bilakniha.cvut.cz/cs/predmet8048706.html