Marketing inovací
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
32MC-K-MKIN-01 | Z,ZK | 4 | 12B | česky |
- Garant předmětu:
- Tomáš Sadílek
- Přednášející:
- Lenka Nováková, Tomáš Sadílek
- Cvičící:
- Lenka Nováková, Tomáš Sadílek
- Předmět zajišťuje:
- institut manažerských studií
- Anotace:
-
Předmět Marketing Inovací přináší ucelený pohled na poměrně mladý obor - komunikaci inovací firmy s aplikací ve vybraných odvětvích podnikání. Rozvoj inovační činnosti a následná komunikace je jednou z cest, jak může podnik vytvořit výhodu a uspět v globálním konkurenčním prostředí.
- Požadavky:
-
Požadavky na zápočet: aktivní účast během výuky, pravidelná a systematická domácí příprava. Vypracování odpovědí na případovou studii zaměřenou na marketingové řízení vybrané inovace dle zadání vyučujícího. Odpovědi budou odevzdány do stanoveného termínu a na práci bude vyučujícími poskytnuta písemná zpětná vazba. Pokud bude zjištěno, že student při vypracování odpovědí dopustil plagiátorství, nezíská zápočet.
Ze zápočtu je možné získat max. 50 bodů, přičemž nutné minimum je 25 bodů.
Požadavky ke zkoušce:
Teoretické zvládnutí probíraných témat (v rozsahu přednášek, cvičení a povinné literatury) včetně praktické aplikace na konkrétních příkladech bude prověřeno písemnou zkouškou. Maximální bodové hodnocení je tvořena ze 50 bodů za hodnocení průběžné práce v semestru (viz požadavky na zápočet) a z 50 bodů písemnou zkouškou. Při zjištění základních nedostatků při písemné zkoušce může být student celkově klasifikován F. Studenti se hlásí přes systém KOS.
- Osnova přednášek:
-
1) Úvod do předmětu, tržní prostředí B2C, B2B a B2G. Charakteristika průmyslového marketingu, marketingu služeb a veřejné sféry.
2) Strategický marketing a marketingové řízení firem. Strategie cíleného marketingu (segmentace, targeting a positioning).
3) Marketingová situační analýza, metody, formulování a vyhodnocování strategií. Konkurenční srovnání a hledání inovace.
4) Marketingový mix a jeho audit. Specifika, tendence a faktory marketingového mixu ve sledovaných odvětvích. Marketingový přístup ke službám, klasifikace služeb a marketingový mix ve službách.
5) Produkt, jeho parametry, typologie průmyslových a spotřebitelských výrobků a vzájemná komparace z marketingového hlediska.
6) Distribuce a distribuční politika, nákupní marketing, nákupní chování na průmyslových trzích a jeho specifika.
7) Cenová politika a strategie, dodavatelsko-odběratelské vztahy, vztahový marketing na průmyslových trzích.
8) Marketing služeb a jeho specifika. Měření spokojenosti ve službách.
9) Řízení vztahů se zákazníky. Věrnostní programy, jejich typologie, budování a využití.
10) Komunikační strategie inovace, komunikační mix podniku. Reklama, podpora prodeje, osobní prodej a přímý marketing. Veletrhy a výstavy. Mediální plán a rozpočet komunikace.
11) Řízení značky. Hodnota značky, mantra značky, analýza značky. Návrh komunikační strategie pro značku.
12) Privátní značky a jejich význam zejména v retailu. Typologie, využití. Vývoj nové privátní značky.
13) Marketing obcí a měst. Politický marketing. Marketing na B2B trhu.
- Osnova cvičení:
-
1) Úvod do předmětu, tržní prostředí B2C, B2B a B2G. Charakteristika průmyslového marketingu, marketingu služeb a veřejné sféry.
2) Strategický marketing a marketingové řízení firem. Strategie cíleného marketingu (segmentace, targeting a positioning).
3) Marketingová situační analýza, metody, formulování a vyhodnocování strategií. Konkurenční srovnání a hledání inovace.
4) Marketingový mix a jeho audit. Specifika, tendence a faktory marketingového mixu ve sledovaných odvětvích. Marketingový přístup ke službám, klasifikace služeb a marketingový mix ve službách.
5) Produkt, jeho parametry, typologie průmyslových a spotřebitelských výrobků a vzájemná komparace z marketingového hlediska.
6) Distribuce a distribuční politika, nákupní marketing, nákupní chování na průmyslových trzích a jeho specifika.
7) Cenová politika a strategie, dodavatelsko-odběratelské vztahy, vztahový marketing na průmyslových trzích.
8) Marketing služeb a jeho specifika. Měření spokojenosti ve službách.
9) Řízení vztahů se zákazníky. Věrnostní programy, jejich typologie, budování a využití.
10) Komunikační strategie inovace, komunikační mix podniku. Reklama, podpora prodeje, osobní prodej a přímý marketing. Veletrhy a výstavy. Mediální plán a rozpočet komunikace.
11) Řízení značky. Hodnota značky, mantra značky, analýza značky. Návrh komunikační strategie pro značku.
12) Privátní značky a jejich význam zejména v retailu. Typologie, využití. Vývoj nové privátní značky.
13) Marketing obcí a měst. Politický marketing. Marketing na B2B trhu.
- Cíle studia:
-
Cílem předmětu je studenty seznámit především s praktickými znalostmi napříč celým inovačním procesem, od prvotního hledání podnětů pro inovace a hledání kreativních řešení problémů přes fázi výběru až po podrobně rozpracovanou fázi implementace a komunikační řešení. Studenti si osvojí znalosti, praktické dovednosti a zkušenosti potřebné pro koncipování komunikační strategie v kontextu nových marketingových technik jako je například online marketing, PR nebo sociální sítě. To vše v kontextu nejenom průmyslových podniků, ale i v rámci služeb nebo veřejného sektoru.
- Studijní materiály:
-
Povinná:
DOYLE, P. Innovation in Marketing. Routledge, 2017, ISBN: 978-1138441071.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
STŘÍTESKÝ, Václav a kol. Marketing management. Vydání první. V Praze: C.H. Beck, 2023. ISBN 978-80-7400-897-9.
Doporučená:
KOTLER, Philip. Marketing management. Harlow: Prentice Hall, 2016. ISBN 978-1-292-09323-9 .
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. Praha: C.H. Beck, 2010. ISBN 978-80-7400-115-4.
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Předmět je součástí následujících studijních plánů: