Základy vývoje pro Android
Kód | Zakončení | Kredity | Rozsah | Jazyk výuky |
---|---|---|---|---|
B6B39ZAN | KZ | 5 | 2P+2C+4D | česky |
- Vztahy:
- Předmět B6B39ZAN nesmí být zapsán, je-li v témže semestru zapsán anebo již dříve absolvován předmět B6B39PDA (vztah je symetrický)
- Garant předmětu:
- Ivo Malý
- Přednášející:
- Ivo Malý
- Cvičící:
- Ivo Malý
- Předmět zajišťuje:
- katedra počítačové grafiky a interakce
- Anotace:
-
Předmět naučí studenty vytvářet mobilní aplikace na platformě Android pomocí jazyka Kotlin. Student se naučí naprogramovat jednotlivé části architektury mobilní aplikace, jako je vrstva uživatelského rozhraní, datová vrstva a vrstva komunikace s datovými zdroji na internetu. Studenti se seznámí se systémem Android, životním cyklem aplikací, s programovacími technikami, návrhovými vzory a nejčastěji používanými knihovnami.
Tento předmět nahrazuje předmět B6B39PDA.
- Požadavky:
-
Znalost vyšších programovacích jazyků, např. Java, C++, C#, JS.
- Osnova přednášek:
-
1. Seznámení s jazykem Kotlin, základní projekt pro Android, spuštění projektu
2. Implementace prvků uživatelského rozhraní 1, technologie Jetpack Compose, zdroje
3. Obrazovka, Navigace mezi obrazovkami
4. Stav (State) a práce se stavem
5. Komponenta ViewModel. Integrace s vrstvou uživatelského rozhraní, prvky uživatelského rozhraní 2
6. Životní cyklus aplikace, aktivity, view modelu, Dependency injection
7. Architektura, Asynchronní běh
8. Lokální databáze
9. Síťová komunikace, REST API, JSON
10. Lokální souborový systém
11. Práva přístupu ke zdrojům, alarm, notifikace
12. Služby, běh služeb na pozadí
13. Barvy, témata, animace
14. Rezerva, testování aplikace, publikace aplikace
- Osnova cvičení:
-
1. Seznámení s jazykem Kotlin, základní projekt pro Android, spuštění projektu
2. Implementace prvků uživatelského rozhraní 1, technologie Jetpack Compose, zdroje
3. Obrazovka, Navigace mezi obrazovkami, DÚ 1
4. Stav (State) a práce se stavem
5. Komponenta ViewModel. Integrace s vrstvou uživatelského rozhraní, prvky uživatelského rozhraní 2, DÚ 2
6. Životní cyklus aplikace, aktivity, view modelu, dependency injection
7. Architektura, asynchronní běh
8. Lokální databáze, DÚ 3
9. Síťová komunikace, REST API, JSON, DÚ 4
10. Lokální souborový systém
11. Práva přístupu ke zdrojům, alarm, notifikace, DÚ 5
12. Služby, běh služeb na pozadí
13. Barvy, témata, animace
14. Rezerva, testování aplikace, publikace aplikace
- Cíle studia:
- Studijní materiály:
-
Povinná literatura:
1. Kotlin Language Reference, https://kotlinlang.org/
2. Android Developers Portal, https://developer.android.com/
Doporučená literatura:
1. N. Smyth, Jetpack Compose 1.5 Essentials: Developing Android Apps with Jetpack Compose 1.5, Android
Studio, and Kotlin, Payload Media, 2024
2. R. Meier, I. Lake, Professional Android, 4th Edition, Wrox, 2018
3. K. Hussaín, F. Hussain, Kotlin Unleashed: Harnessing the Power of Modem Android Development, Sonar
Publishing, 2023
- Poznámka:
- Rozvrh na zimní semestr 2024/2025:
- Rozvrh není připraven
- Rozvrh na letní semestr 2024/2025:
-
06:00–08:0008:00–10:0010:00–12:0012:00–14:0014:00–16:0016:00–18:0018:00–20:0020:00–22:0022:00–24:00
Po Út St Čt Pá - Předmět je součástí následujících studijních plánů:
-
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Enterprise systémy (povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Business informatics (povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - specializace Technologie internetu věcí (povinně volitelný předmět)
- Softwarové inženýrství a technologie - společný 1. ročník (povinně volitelný předmět)